هلث

معنی کلمه هلث در لغت نامه دهخدا

هلث. [ ] ( اِ ) خوردنی باشد شور. ( اسدی ).

معنی کلمه هلث در فرهنگ فارسی

خوردنی باشد شور

جملاتی از کاربرد کلمه هلث

از ۱ اوت ۲۰۱۷ میلادی، بیمارستان سنت مایکل در کنار مرکز سلامت سنت جوزف و خدمات درمانی پراویندس، شبکهٔ بیمارستانی یونیتی هلث تورنتو را به‌وجود آوردند.
این مرکزِ درمانی در سال ۱۸۵۷ میلادی برپا شد و امروزه جزئی از یونیتی هلث تورنتو محسوب می‌شود.
بخش‌هایی از این بیمارستان در ۷ فوریه ۲۰۲۱ برای تسکین فشار به سیستم بهداشتی و پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ باز شد، اما بازگشایی کامل آن و پذیرش سایر بیماران، از ۶ ژوئن ۲۰۲۱ شروع شد. این بیمارستان توسط مکنزی هلث اداره می‌شود که بیمارستان مکنزی ریچموند هیل را نیز مدیریت و اداره می‌کند. این بیمارستان مناطق کینگ و ریچموند هیل را در جنوب غربی و جنوب مرکزی شهرستان یورک تحت پوشش دارد و ساخت آن در حدود ۱٫۷ میلیارد دلار کانادا هزینه داشت.
بخش بهداشت و خدمات اجتماعی با داشتن ۱۶ میلیون نفر شاغل، بزرگ‌ترین بخش اشتغال آمریکا را تشکیل می‌دهد. سی‌وی‌اس هلث یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان و همچنین بزرگ‌ترین داروخانه زنجیره‌ای در جهان محسوب می‌شود. از لحاظ مجموع ساعات کاری در طول سال، آمریکایی‌ها بیشترین تعداد روز در سال را کار می‌کنند. با این حال در مقایسه با کشورهای صنعتی دیگر، از نظر تولید بر حسب ساعات کاری آمریکایی‌ها از برخی کشورهای اروپایی عقب ترند.
شرکت جی‌ئی هلث کر در سال ۱۹۹۴ به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از شرکت جنرال الکتریک راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر شیکاگو، ایلینوی قرار دارد.