هلاس
معنی کلمه هلاس در لغت نامه دهخدا

هلاس

معنی کلمه هلاس در لغت نامه دهخدا

هلاس. [ هَُ ] ( ع اِ ) بیماری سل ،و گویند سلاس بیماری عقل است و هلاس در بدن است. ( منتهی الارب ) ( از اقرب الموارد ). نزد پزشکان آن است که هضم عروقی از وظیفه خود بازماند و نتواند غذا را به بدن برساند. ( کشاف اصطلاحات الفنون ) ( بحر الجواهر ).
هلاس. [ هَِ ل ْ لا ] ( اِخ ) نام قدیم یونان. ( فرهنگ جغرافیایی وبستر ) ( قاموس کتاب مقدس ). رجوع به یونان شود.

معنی کلمه هلاس در فرهنگ فارسی

نام قدیم یونان

معنی کلمه هلاس در دانشنامه عمومی

هلاس (شخصیت بخشی). هِلاس یا اِلادا شخصیت ملی یونان است که قدمت آن به یونان باستان بازمی گردد. تمایلی به اتحاد در یونان وجود داشت و هلاس تنها شخصیت ملی شناخته شده از آن دوره است. او اغلب در ادبیات ذکر می شود اما فقط یک بار در هنرهای آتن کلاسیک متاخر ظاهر می شود.
هلاس معمولاً زنی به تصویر کشیده می شود که لباس های ساده ای شبیه لباس های یونان باستان می پوشد. روی سرش یک تاج یا بساک زیتون می بندد.
معنی کلمه هلاس در فرهنگ فارسی
معنی کلمه هلاس در دانشنامه عمومی

جملاتی از کاربرد کلمه هلاس

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هلاس ورونا، باشگاه فوتبال یوونتوس، باشگاه فوتبال آ.اس. رم، باشگاه فوتبال برشا، باشگاه فوتبال باری، باشگاه فوتبال پیاچنزا، باشگاه فوتبال مونتسا، باشگاه فوتبال بنونتو، باشگاه فوتبال ناپولی، و باشگاه فوتبال وارزه اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هلاس ورونا، باشگاه فوتبال اسپتزیا، باشگاه فوتبال ویرتوس انتلا، باشگاه فوتبال آنکونا، باشگاه فوتبال لاتینا، باشگاه فوتبال امپولی، باشگاه فوتبال یووه استابیا، و باشگاه فوتبال آولینو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هلاس ورونا، باشگاه فوتبال آسکولی، باشگاه فوتبال ویرتوس لانچانو، باشگاه فوتبال پادوا، باشگاه فوتبال لاتینا، باشگاه فوتبال چزنا، باشگاه فوتبال آتالانتا، و باشگاه فوتبال آولینو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هلاس ورونا و باشگاه فوتبال ونتزیا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هلاس ورونا، باشگاه فوتبال پادوا، باشگاه فوتبال لاتینا، باشگاه فوتبال ساسولو، و باشگاه فوتبال اسپال اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کیاسو، باشگاه فوتبال کومو، و باشگاه فوتبال هلاس ورونا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هلاس ورونا، باشگاه ورزشی لاتزیو، باشگاه فوتبال آتالانتا، و باشگاه فوتبال آ.ث. میلان اشاره کرد.
وی در روز ۱۹ می ۲۰۱۸، در دقیقه ۶۳ و در بازی مقابل تیم هلاس ورونا از تیم یوونتوس خداحافظی کرد و به باشگاه پاریس سن ژرمن پیوست. بوفون پس از یک فصل حضور در پاریس سن ژرمن موفق به کسب جام قهرمانی لیگ یک و سوپرکاپ فرانسه شد. او در سال ۲۰۱۸ از این تیم جدا شد. پس از جدایی از پاریس سن ژرمن دوباره به یوونتوس پیوست و گلر دوم باشگاه یوونتوس شد و در فصل ۲۰۲۱، از باشگاه فوتبال یوونتوس جدا شد و به پارما پیوست. در ۲ آگوست ۲۰۲۳، بوفون پس از ۲۸ سال بازی، بازنشستگی خود را درسن ۴۵ سالگی از فوتبال رسماً اعلام کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هلاس ورونا، باشگاه فوتبال مودنا، باشگاه فوتبال ونتزیا، باشگاه فوتبال رجانا، باشگاه فوتبال آولینو، و باشگاه فوتبال پالرمو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال هلاس ورونا، باشگاه فوتبال اسپتزیا، باشگاه فوتبال لچه، باشگاه فوتبال آتالانتا، باشگاه فوتبال پیزا، باشگاه فوتبال یووه استابیا، و باشگاه فوتبال وارزه اشاره کرد.