هفتمی

معنی کلمه هفتمی در لغت نامه دهخدا

هفتمی. [ هََ ت ُ ] ( ص نسبی ، اِ ) رجوع به هفتمین شود.

معنی کلمه هفتمی در فرهنگ فارسی

(صفت ) عددترتیبی برای هفت درمرحل. هفت .

جملاتی از کاربرد کلمه هفتمی

او در فصل 2008-2009 همراه ویارئال به مقام پنجمی لیگ رسید و در فصل بعد به مقامی بهتر از هفتمی دست نیافت
مونا دریس محمودی (زاده ۱ اردیبهشت ۱۳۷۲ در اصفهان) بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است. وی سابقه بازی در تیم ذوب‌آهن اصفهان و قهرمانی لیگ برتر ایران با این تیم را در کارنامه دارد. وی در پست مدافع میانی بازی می‌کند. مونا در رشته حسابداری دانشگاه اصفهان تحصیل کرده‌است و سابقه عضویت در تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران را دارد. وی به همراه تیم ملی به مقام هفتمی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ دست یافت.او درآخرین روزهای نقل و انتقالات لیگ برتر به تیم والیبال سپاهان اصفهان پیوست.
نفت با انشعاب از تیم باشگاه فوتبال نساجی مازندران تشکیل شد. تیم نفت در لیگ آزادگان ۱۳۷۳ حضور داشت و در گروه ۱ به رتبه هفتمی رسید و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.
بوک پرو 2017 مدل 13 اینچی نسخه‌‌ ارتقاءیافته از لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ نسل چهارمی اپل در سال 2016 است که با و بدون تاچ‌بار تولید شده اند. در حالی که در مک بوک های 2016 از پردازنده‌های نسل هفتمی کبی‌ لیک استفاده شده بود، در مک بوک پرو 2017 از پردازنده‌‌های اسکای‌لیک استفاده شد. نمونه‌ مجهز به تاچ‌بار از تراشه‌ قدرتمند ۲۸ واتی، دو پورت تاندربولت بیشتر و باتری نسبتا کوچک‌تری بهره می‌برد؛ با تولید این محصول، تولید نسخه‌ ۲۰۱۵ مک‌بوک پرو ۱۳ را نیز متوقف شد.
شهرداری گنبد در اولین فصل حضور خود در سوپر لیگ والیبال ایران در ۲۶ مسابقه خود با ۱۳ برد و ۱۳ باخت به جایگاه هفتمی دست یافت.
در فصل ۲۰۱۳/۲۰۱۴، اسکوچیچ برای نخستین بار پا به فوتبال ایران نهاد و در ۲۶ مه ۲۰۱۳ نام او در رسانه‌ها به عنوان سرمربی تیم ملوان بندر انزلی اعلام شد. حضور او در این تیم با کسب عنوان هفتمی و یک عملکرد خوب همراه بود.اما در فصل ۲۰۱۴/۱۵ وی با کسب رتبه سیزدهم در ملوان از این تیم جدا شد.
نام مهاراشترا، که نشان‌دهنده مناطق مرتفع غربی فلات دکن است، برای اولین بار در یک سنگ‌نوشته سدهٔ هفتمی و در گزارش شوان‌زانگ، یک جهانگرد چینی آن زمان ظاهر شد. بر اساس یک تفسیر، این نام از واژه‌ای مهاراتی به معنی «ارابه‌ران بزرگ» گرفته شده است که به نیروی جنگی گردونه‌ران و کارآزموده‌ای که از شمال به سمت جنوب هند و به این منطقه مهاجرت کردند، اشاره دارد. زبان این گروه، که با زبان ساکنان اولیه ناگا در هم آمیخته شده بود، به مهاراشتری تبدیل شد که تا قرن هشتم به شکل زبان مراتی درآمد. همچنین مهاجرت‌هایی از ایران، یونان و آسیای میانه به این منطقه صورت گرفته است.
او در نخستین بازی رسمی که در آن هدایت لیورپول را برعهده داشت توانست تیم گومل بلاروس را در پیکارهای لیگ اروپا با نتیجه ۱–۰ از پیش روی بردارد. وی در سال اول حضور خود در لیورپول نتایج خوبی در لیگ بدست نیاورد. نخستین برد او در لیگ برتر در برابر تیم نوریچ در ورزشگاه کارو رود با نتیجه ۵–۲ رقم خورد. او به همراه لیورپول در سال اول حضورش در لیگ برتر به رتبه‌ای بهتر از هفتمی دست نیافت.
نام بوران بر روی سکه‌هایش بوران عنوان شده‌است که فیلیپ ژینیو تاریخ‌نگار فرانسوی آن را کوتاه‌شدهٔ اسم *بئوراسپا («دارندهٔ اسب‌های زیاد») می‌داند. فردوسی شاعر ایرانی در اثر حماسی خود شاهنامه از او به عنوان پوران‌دخت یاد می‌کند. پسوند دخت (دوخت در پارسی میانه) به معنای «دختر» است که در زبان‌های ایرانی برای تمایز دادن میان نام‌های دختران و پسران ایجاد شده‌است. این پسوند را نباید عیناً در نظر گرفت. از او در آثار ابوعلی بلعمی در سده چهارم هجری با نام توران‌دخت یاد شده، سبئوس، تاریخ‌نگار سده هفتمی ارمنی، او را ملکه بُر و سیف بن عمر، تاریخ‌نگار صدر اسلام عرب، نیز او را دخت زبان نامیده‌است.
پاس بوشهر در دهه ۱۳۵۰ تأسیس شد و در دهه ۱۳۶۰ از فعال‌ترین و قوی‌ترین تیم‌های استان بوشهر بود. پاس سابقه ۱۲ قهرمانی در جام‌های حذفی و باشگاه‌های بوشهر را دارد. پاس بوشهر در جام قدس ۶۹–۱۳۶۸ به عنوان نامینده بوشهر حضور داشت در گروه ب به رتبه هفتمی بسنده کرد. فعالیت این تیم در سال‌های بعد متوقف شد و در دهه ۱۳۹۰ تلاش‌هایی برای احیای پاس بوشهر شد.