هدن

معنی کلمه هدن در لغت نامه دهخدا

هدن. [ هَِ ] ( ع اِ ) فراخی و ارزانی سال. ( منتهی الارب ). خصب. ( اقرب الموارد ).
هدن. [ هَُ دُ ] ( ع اِ ) ج ِ هدنة. ( منتهی الارب ).
هدن. [ هَُ ]( ع اِ ) صلح. ( غیاث ، از منتخب ). رجوع به هدنة شود.
هدن. [ هَِ ] ( اِخ ) موضعی است به بحرین. ( منتهی الارب ) ( معجم البلدان ).

معنی کلمه هدن در فرهنگ فارسی

صلح

جملاتی از کاربرد کلمه هدن

جفری کی هدن، جامعه‌شناس، استدلال کرده است که اعضای جنبش ضد فرقه و جنبش ضد فرقه مسیحی، رهبران را به استفاده گسترده از تبلیغات برای جذب پیروان و نگه داشتن آنها متهم می‌کنند. هدن استدلال کرد که اعضای سابق فرقه‌ها و جنبش ضد فرقه متعهد به بد جلوه دادن این جنبش‌ها هستند.
در سال ۱۹۹۸، هدن بر ساخت سه وب سایت در مورد موضوعات آزادی مذهبی در دانشگاه ویرجینیا برنامه‌ریزی و نظارت کرد، که آنها شامل: صفحه آزادی مذهبی، پخش مذهبی، و پروژه صفحه اصلی جنبش‌های مذهبی می‌شدند. تلاش او در این زمینه، شامل مشارکت صدها دانشجوی لیسانس بود که دروس جامعه‌شناسی جنبش‌های دینی جدید هدن را در آن دوره گذراندند.
در این بین از الینور خواسته می‌شود تا با شخصی دیدار کند. این شخص همان میلیاردر منزوی هدن است که با الینور از نحوه انتخاب شدن به خاطر وجود نشانه‌های هوش بالا هنگام تولد صحبت می‌کند و اینکه در تمام این مدت وی را تحت نظر داشته‌است و هدن نحوه رمز گشایی پیام را به الینور آموزش می‌دهد.
در حالی که الی از همه چیز مأیوس است با دریافت یک پیام از هدن که اکنون برای گذراندن طول درمانش در ایستگاه فضایی میر سکونت دارد، متوجه می‌شود که دولت به صورت پنهانی علاوه بر دستگاه منهدم شده، دستگاه دیگری در جزیره هوکایدو ژاپن ساخته‌است. هدن از الی می‌خواهد تا خود مأموریت انجام سفر را برعهده بگیرد.
در طول سال‌های اوج فعالیت حقوق مدنی وی در جنوب، او متوجه شد که روحانیون انجیلی پیوسته از دخالت روحانیون لیبرال به این دلیل که دین و سیاست نباید با هم درآمیزند، انتقاد می‌کردند که این سبب شد تا علاقه هدن به مبلغان مذهبی به‌طور قابل‌توجهی برانگیخته شود، زیرا به‌طور فزاینده‌ای برای او آشکار شد که روحانیون خودشان برای دخالت و نفوذ در روند سیاسی پیش‌دستی می‌کنند.
در دهه ۱۹۶۰، هدن در مورد دخالت روحانیون پروتستان لیبرال، در جنبش حقوق مدنی مطالعه کرد و به قلم تحریر درآورد و احتمالاً بیشتر به خاطر مطالعاتش در مورد مبلغان مذهبی و ظهور جناح راست مسیحی در ایالت متحده آمریکا در طول دهه ۱۹۸۰ شناخته می‌شود و در مورد وزارتخانه‌های جری فالول در نزدیکی لینچبورگ و پت رابرتسون در ویرجینیا بیچ مطالعه داشت.
حدوداً دو سوم سرزمین ناحیه ولی بخشی از شهر لس آنجلس است. دیگر شهرهای ولی گلندل، بربنک، سن فرناندو، هدن هیلز و کالاباساس هستند.