هاپی
معنی کلمه هاپی در لغت نامه دهخدا

هاپی

معنی کلمه هاپی در لغت نامه دهخدا

هاپی. ( اِخ ) گاو نر مقدس. مصریان قدیم این حیوان را مانند کاملترین مظهر الوهیت پرستش میکردند و این فکر در آن واحد از پرستش ازیریس و فتاه ناشی شده است. این گاو باید دارای لکه ها و نشانه های مخصوصی باشد، از جمله : روی پیشانی لکه سفید بشکل هلال و به پشت صورت کرکس یا عقابی داشته باشد. و درزیر زبانش تصویر سوسکی باشد. در پایان مدتی معین ( هنگامی که سن حیوان از بیست وپنج سال میگذشت )، کاهنان آن را در آفتاب در چشمه مخصوصی ( رود نیل ) غرق میکردند و مومیایی آن مورد اعزاز و احترام قرار میگرفت.

معنی کلمه هاپی در فرهنگ فارسی

گاو نر مقدس .

معنی کلمه هاپی در دانشنامه عمومی

هاپی شخصیت الهی از رود نیل در اساطیر مصر است. به عنوان یک شکل شخصیت زن و هم مرد به تصویر کشیده شده است.
هاپی (لباس). هاپّی ( 法被 ) یک کت آستین دار سنتی ژاپنی است و معمولاً فقط در جشنواره های ژاپن ( ماتسوری ) استفاده می شود.
معنی کلمه هاپی در فرهنگ فارسی

جملاتی از کاربرد کلمه هاپی

«تو فکر کردی» توسط جف بنجامین از مجلهٔ بیلبورد به عنوان آهنگی هیپ هاپی توصیف شده که دارای ضرب‌آهنگ‌های ترپ است. در همین حال، آریرانگ آن را «آهنگ پاپ رقصی قدرتمند» دانست. در شعر، این ترانه دربارهٔ هشدارهای یک زن به معشوقهٔ سابق خود است که پس از جدایی، شایعات بدی را دربارهٔ او پخش می‌کند. در مصاحبه‌ای، عضو گرلز جنریشن سئوهیون این ترانه را فرصتی برای «نمایش قدرت اجرا و مهارت‌های خوانندگی گرلز جنریشن» توصیف کرد.
حضور آرنولد شوارتزنگر در نقش شاهزاده هاپی آخرین حضور او در سینما پیش از رسیدن به مقام فرمانداری کالیفرنیا بود. آرنولد برای این نقش نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی برای بدترین بازیگر نقش مکمل شد.