هانائو
معنی کلمه هانائو در لغت نامه دهخدا

هانائو

معنی کلمه هانائو در لغت نامه دهخدا

هانائو. ( اِخ ) نام شهری است در آلمان که بر ساحل راست نهر ماین در 14 میلی خاور خط آهن فرانکفورت و محل تقاطع خطوط فریدبورگ و ببرا و آشافْنبورگ واقع شده. جمعیت آن در سال 1950 م. 30702 تن بوده است. این شهر دارای کوی و برزنهای پاکیزه و خیابانهای وسیع ومنظم و تفرجگاههای خوش منظر و دلکش و کارخانه های منسوجات ابریشمی ، دستکش و جوراب و نظائر اینها میباشد. ( از دائرة المعارف بریتانیکا ) ( قاموس الاعلام ترکی ).

معنی کلمه هانائو در دانشنامه عمومی

شهر هاناو در ایالت هسن در کشور آلمان واقع شده است.
معنی کلمه هانائو در دانشنامه عمومی

جملاتی از کاربرد کلمه هانائو

در ۵ آوریل قسمت عمده ارتش سرخ رور به منطقه تحت اشغال ارتش فرانسه گریختند. و در واکنش به حضور ارتش آلمان در رور که برخلاف پیمان ورسای بود ارتش فرانسه در ۶ آوریل شهرهای فرانکفورت، هانائو و دارمشتات را اشغال نمود.
در ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ دو تیراندازی کور در هانائو آلمان رخ داد که هدف آن‌ها دو قلیانسرا بود. نه نفر در جریان این حادثه کشته شدند و پنج نفر نیز جراحت شدید برداشتند. پس از ارتکاب این حمله‌ها، فرد مهاجم با تیراندازی به سوی مادر خود وی را کشت و سپس خودکشی کرد. پلیس انگیزه جانی را بیگانه‌هراسی و گرایش به سیاست‌های راست تندرو تشخیص داده‌است.
حادثه در ساعت ۱۰ به وقت محلی در دو قلیان‌سرا در شهر هانائو اتفاق افتاد. گزارش‌ها نشان می‌دهد این دو قلیان‌سرا محل ازدحام کردها بوده‌است اما در مورد یکی از قلیان‌سراها صاحبانش ترک هستند.