هاشم بیگ

معنی کلمه هاشم بیگ در لغت نامه دهخدا

هاشم بیگ. [ش ِ ب ِ ] ( اِخ ) فزونی استرآبادی. مؤلف کتاب بحیره وشاعر معروف ایرانی ، متوطن در هند در قرن یازدهم هجری که ساقی نامه ای به نام شاه عباس صفوی و در مدح وی سروده است. در شعر فزونی تخلص میکرد. ( تذکره میخانه چ گلچین معانی ص 674 ). رجوع به فزونی استرآبادی شود.

معنی کلمه هاشم بیگ در فرهنگ فارسی

فزونی استر آبادی مولف کتاب بحیره و شاعر معروف ایرانی که در قرن یازدهم هجری در هند سکونت داشت و ساقی نامه ای بنام شاه عباس در وصف او سروده است و در شعر فزونی تخلص میکرد .

جملاتی از کاربرد کلمه هاشم بیگ

بیک‌زاده در پایان فصل ۱۳۸۶–۱۳۸۷ جام خلیج فارس از باشگاه فجر سپاسی شیراز به باشگاه استقلال تهران پیوست. او پس درخشش در بازی‌های تیم فجر سپاسی، مورد توجه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران قرار گرفت و سرانجام عضویت در باشگاه آبی‌پوشان را برگزید. هاشم بیگ زاده طی قرارداد یک ساله برای فصل ۹۱–۹۲ قرارداد خود را با تیم استقلال تهران به ثبت رساند. وی در تیرماه ۱۳۹۳ قرارداد خود را به مدت دو سال دیگر با استقلال تمدید کرد.
وی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بازیکن فیکس تیم ملی بود به گونه ای که در هر سه بازی حساس آخر این مسابقات حضوری کامل ۲۷۰ دقیقه ای داشت و در بازی با کره جنوبی در اولسان نمایش درخشانی به همراه سایر نفرات تیم ملی داشت و تیم ملی توانست در آن مسابقه حساس با گل رضا قوچان نژاد به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کند و هاشم بیگ زاده در آن سه مسابقه آخر به ویژه بازی با کره نمایش درخشانی از خود ارائه داد.