هادی بیگلو

معنی کلمه هادی بیگلو در لغت نامه دهخدا

هادی بیگلو. ( اِخ ) دهی است از دهستان اجارود بخش گرمی شهرستان اردبیل که در 45 هزارگزی شمال گرمی و دو هزارگزی راه شوسه گرمی به شهرستان اردبیل واقع شده است. کوهستانی و گرمسیر است و از چشمه بالهاری مشروب میشود. محصولش غلات و حبوبات و دارای 101تن سکنه است که به زراعت و گله داری اشتغال دارند. راهش مالرو میباشد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 4 ).

جملاتی از کاربرد کلمه هادی بیگلو

تپه دمیرو تپه سی علیا مربوط به دوره اشکانیان است و در شهرستان گرمی، بخش مرکزی، دهستان اجارود شمالی، روستای هادی بیگلو واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۳۸۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه مونجوقلی مربوط به دوره اشکانیان - دوره ساسانیان - سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان گرمی، بخش موران، دهستان اجارود شرقی، روستای هادی بیگلو واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۳۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
دمیروتپه سی مربوط به دوره نوسنگی - عصر مس و سنگ - دوره اشکانیان است و در شهرستان گرمی، بخش مرکزی، دهستان اجارود شمالی، روستای هادی بیگلو واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۳۹۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.