نوع خدمات

معنی کلمه نوع خدمات در فرهنگستان زبان و ادب

{service model} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] هرنوع خاص از خدمات که در بن سازۀ رایانش اَبری در دسترس باشد

جملاتی از کاربرد کلمه نوع خدمات

نقشه راه‌های دیجیتالی از نمونه های این نوع خدمات هستند.
یک کارگزار املاک و مستغلات، معمولاً برای تکمیل موفق یک فروش، کمسیون املاک دریافت می‌کند. در مناطق مختلف آمریکا، در صورت ارائه خدمات کامل کارگزاری، این کمیسیون رِنجی بین ۵ تا ۶ درصد از قیمت فروش ملک را دارد، اما این درصد در ایالات و حتی مناطق متفاوت است. این کمیسیون را می‌توان با سایر کارگزاران یا مشاوران املاک که در معامله مشارکت داشته‌اند، تقسیم کرد. کارگزاران با دستمزد ثابت و کارگزارانی که برای خدمات دستمزد می‌گیرند، ممکن است بسته به نوع خدمات پیشنهادی، دستمزد بسیار کمتری دریافت کنند.
امروزه شخص برای استفاده از این نوع ارتباط بیشتر با موبایل و تبلت‌های خود که دارای این نوع خدمات است استفاده می‌کنند؛ البته اغلب لپ‌تاپ‌های امروزی نیز دارای آن هستند. کسانی که می‌خواهند این را بر روی رایانهٔ خود داشته باشند باید ابتدا یک مودم وای-فای را تهیه کنند. سپس با استفاده دانگِل وای‌فای که مانند یک سخت‌افزار بر سیستم او نصب می‌شود و توانایی دریافت و ارسال امواج را هم دارا می‌شود.
جنبش‌های سقط جنین، همچنین به عنوان جنبش‌های طرفدار انتخاب، از دسترسی قانونی به خدمات القای سقط جنین حمایت می‌کنند. موضوع سقط جنین اقتضای زندگی اجتماعی است که با استدلال‌های تکراری بر سر آزادسازی یا محدود کردن دسترسی به خدمات سقط جنین قانونی، همواره باقی است. خود حامیان سقط جنین اغلب بر اساس نوع خدمات سقط جنین، که باید در دسترس باشد، و شرایط سقط (مثلاً در سقط دیرهنگامِ جنین که ممکن است محدودیت دسترسی وجود داشته باشد)، تقسیم می‌شوند.
مدیریت کتابخانه به همان مهارت‌های بنیادینی نیاز دارد که مدیریت هر نوع سازمان دیگری. اما در این حال ابعاد ویژه کتابخانه همچون غیرانتفاعی بودن، نوع خدمات و گرایش آموزشی و پرورشی کتابخانه، وابستگی به سازمان بزرگتر یا مادر و ارتباط آن با سایر سازمان‌ها و ساختارهای اجتماعی دیگر اموری است که نوع توجه به مدیریت این نوع از سازمان و برنامه راهبردی متناسب با کارکردهای آن را متمایز می‌کند
یک چکیده، تحلیلی عینی از محتوی یک مقاله، کتاب، فیلم و غیره را ارائه می‌کند. یک چکیده معمولاً تشریحی است و به قصد ارزشیابی نوشته نمی‌شود. یک چکیده معمولی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کلمه دارد، ولی ممکن است تعداد کلمات برحسب نوع خدمات نمایه‌سازی بیشتر یا کمتر باشد. کاربران ترجیح می‌دهند با نمایه‌هایی کار کنند که شامل چکیده باشد.