نورنا

معنی کلمه نورنا در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی نُورَنَا: نور ما
ریشه کلمه:
نا (۱۱۸۲ بار)نور (۱۹۴ بار)

جملاتی از کاربرد کلمه نورنا

داستان نورنا گست در قایق یک میلیون ساله در مجموعه ای از داستانهای کوتاه دربارهٔ جاودانه‌ها، نوشته پول اندرسون، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی.
بر مبنای افسانه، زمانی که شاه اولاف تریگواسون تلاش نمود مردم اسکاندیناوی را به دین مسیحیت دعوت کند، نورنا گست را به دربار خود آورد. در سومین سال فرمانروایی شاه اولاف، نورنا گست نزد شاه آمد و از او تقاضا نمود که اورا به عنوان محافظ بپذیرد. نورنا گست به‌طور غیر معمول قوی هیکل بود و قد بلندی داشت و در جریان سال‌ها نسبتاً آسیب دیده بود. نورنا گست بعد از قبول شدن درخواست اش توسط شاه اجازه داد تا به میل پادشاه غسل تعمید داده شود و شمعی را که نورن اسکولد دربارهٔ آن پیشگویی کرده بود روشن نمود. در مطابقت به پیشگویی نورن اسکولد، هنگامی که شمع به آخر رسید و سوختن آن تمام شد، نورنا گست نیز درگذشت.
رَبَنّا ظَلَمْنا اَنفُسَنا وَاِنْ لَمْ تَغْفِرلَنا وَتَرْحَمْنا لَنَکوُنّنَ مِن الْخاسِرینَ رَبَّنا لاتُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ اِذْهَدَیْتَنا وَهَبْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً اِنَّکَ اَنْتَ الْوَهابَ رَبَّنا اَتْمِمْ لَنَا نورنا وَاغْفرلنا اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیئٍ قَدیرٌ وَبِالاِجابَةِ جَدیرٌ. تَمّ الرِّسالَةُ بعونَ اللّهِ الْمَلِکِ جَلَّ جَلالُهُ بتاریخ ۱۵ شهر جمادی الثانیة.