نمونه سازی

معنی کلمه نمونه سازی در لغت نامه دهخدا

نمونه سازی. [ ن ُ / ن ِ مو ن َ / ن ِ ] ( حامص مرکب ) اولین نمونه یک رسم ، نقاشی یا طرحی معماری که فقط معرف تقسیمات عمده آن است. ( فرهنگ فارسی معین ). ساختن یک یا چند عدد از مصنوعی به عنوان نمونه برای مشاهده و تصویب سفارش دهنده ، تا پس از موافقت او به مقیاس وسیع و تعداد زیاد از آن مصنوع ساخته شود.

معنی کلمه نمونه سازی در فرهنگ فارسی

اولین نمونه یک رسم نقاشی یا طراحی معماری که فقط معرف مجموعه تقسیمات عمده آن است .

معنی کلمه نمونه سازی در فرهنگستان زبان و ادب

{modeling} [هنرهای تجسمی] فرایند ساخت نمونه

جملاتی از کاربرد کلمه نمونه سازی

از آنجا که قطعات در بستر مواد ایجاد می‌شوند، نیازی به استفاده از ساختارهای پشتیبانی مانند سایر اشکال نمونه سازی سریع نیست. این به جلوگیری از عملیات ثانویه و ماشینکاری کمک می‌کند.
در چند سال اخیر بر تنوع و گستردگی استفاده از این فرایندها به خصوص در صنایع پیشرفته و صنعت خودروسازی برای شکل‌دهی قطعات فلزی در سیستم‌های تولید انبوه و نمونه سازی افزوده شده‌است. امروزه بیشتر ماشین آلات این فرایند با قابلیت‌های برنامه‌ریزی پیشرفته مجهز شده‌اند.
از دیدگاه فنی، بتا چندین ویژگی منحصر به فرد را ارائه می دهد. کلاس ها و عبارت‌ها در یک مفهوم متحد می شوند و یک الگو را تشکیل می‌دهند. همچنین، کلاس ها به عنوان ویژگی های شیء تعریف می شوند. این یعنی یک کلاس نمی تواند بدون یک شیء نمونه سازی شود. در نتیجه بتا از کلاس های تودرتو پشتیبانی می‌کند. کلاس ها را می توان به صورت مجازی تعریف کرد، دقیقاً مانند روش های مجازی که در بیشتر زبان های برنامه‌نویسی شیءگرا می توانند وجود داشته باشند.
این فرایند یکی از معدود تکنیک‌های نمونه سازی سریع است که می‌تواند قطعات کاملاً رنگی را از طریق ادغام جوهرها در یسترها تولید کند.
علاوه بر این، بوت استرپ شامل مجموعه‌ای از کلاس‌های کاربردی است که امکان اصلاح سریع طرح‌بندی، تایپوگرافی، رنگ‌ها و سایر اجزای طراحی را فراهم می‌کند. این ویژگی نمونه سازی سریع و تنظیم دقیق را تشویق می‌کند و خواسته‌های توسعه دهندگان را برای کارایی و دقت در طراحی برآورده می‌کند.