نعش کش
معنی کلمه نعش کش در لغت نامه دهخدا

نعش کش

معنی کلمه نعش کش در لغت نامه دهخدا

نعش کش. [ ن َ ک َ / ک ِ ] ( نف مرکب ) که نعش را بر دوش گیرد و حمل کند. || ( اِ مرکب ) وسیله بردن جسد مرده به گورستان. وسیله ای که جسد مرده را در آن نهند و به گورستان برند.

معنی کلمه نعش کش در فرهنگ عمید

اتومبیل مخصوصی که با آن جسد مرده را به گورستان ببرند.

معنی کلمه نعش کش در فرهنگ فارسی

(صفت اسم ) ۱ - کسی که جنازه یا تابوت مرده را حمل کند . ۲ - اتومبیلی که جنازه یا تابوت مرده را بگورستان حمل کند .

معنی کلمه نعش کش در دانشنامه عمومی

نَعش کِش یا خودروی حمل تابوت، به هر وسیله نقلیه ( درشکه یا اتوموبیل ) گفته می شود که از آن برای حمل مردگان در تابوت ( به عربی: نَعش ) استفاده می شود.
در سال ۱۳۸۲، بهشت زهرا اقدام به خرید تعدادی مرسدس - بنز کلاس - ئی ( که خودروهایی لوکس محسوب می شدند ) به عنوان نعش کش کرد. از آن جا که پیش از این تنها در نیروی انتظامی از چنین خودروهایی استفاده می شد و تعیین آن به عنوان جایزه قرعه کشی حساب های قرض الحسنه یک بانک بسیار خبرساز شده بود، این مسئله که «دیگر هیچ کسی آرزوی سوار شدن بنز را به گور نمی برد» مورد شوخی قرار می گرفت.
معنی کلمه نعش کش در فرهنگ عمید
معنی کلمه نعش کش در فرهنگ فارسی
معنی کلمه نعش کش در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه نعش کش

جملاتی از کاربرد کلمه نعش کش

هگمایر در خلال آخرین مصاحبه‌های باندی با بازجویان حاضر بود. در آستانه اعدام او از قصد خودکشی صحبت کرد. هگمایر گفت: «او نمی‌خواست دولت از اینکه شاهد مرگ اوست حس رضایت داشته باشد». تد باندی در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۹، در ساعت ۷:۱۶ صبح به وقت شرق آمریکا، در زندان ریفورد با صندلی الکتریکی اعدام شد. چند صد نفر هم‌زمان با اجرای حکم اعدام در فضای باز آنسوی خیابان مرگ او را جشن گرفتند. هنگامی که نعش کش حامل جسد او زندان را ترک گفت فریاد شادی عده زیادی بلندشد. بقایای بدن باندی در گَینسویل سوزانده شد. خاکستر او را در محل نامعلومی در کاسکید رنج ایالت واشینگتن پراکندند.