نتیجه گیری

معنی کلمه نتیجه گیری در لغت نامه دهخدا

نتیجه گیری. [ ن َ ج َ / ج ِ ] ( حامص مرکب ) نتیجه گرفتن.

معنی کلمه نتیجه گیری در فرهنگ فارسی

عمل نتیجه گرفتن استنتاج .

جملاتی از کاربرد کلمه نتیجه گیری

تعمیم عجولانه یک مغالطه بی قاعده است که بدون در نظر گرفتن تمام داده های ارائه شده نتیجه گیری انجام می شود که این نتیجه گیری اشتباه بدلیل توجه نداشتن به تمام داده ها در اثر شتاب بیش از حد است.
یکی از بتونه‌‌های رایج در بازار، بتونه خودرو است که برای رنگ کردن بدنه ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از بتونه خودرو، می‌توان موج و خمیدگی‌های روی بدنه را رفع کرد. به همین دلیل قبل از رنگ‌رزی بدنه خودرو، از بتونه سنگی و بتونه فوری برای بهبود و مسطح کردن بدنه استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که انواع مختلفی از بتونه‌های سنگی در بازار موجود هستند که استفاده از محصولات با کیفیت برای نتیجه گیری بهتر توصیه می شود.
با جستجوی عبارت «بنیان‌گذاران موفقی که دانشگاه را رها کرده‌اند»، نام اسامی مدیران موفق دنیا به چشم شما خواهد خورد. افرادی مانند استیو جابز، بیل گیتس، مارک زاکربرگ و ... که همگی نمونه‌هایی از کارآفرینان موفق دنیا هستند که ایده‌ای داشته‌اند و بعد از رها کردن تحصیل در دانشگاه به موفقیت بزرگی رسیدند. اما یک نکته بسیار مهم در این نتیجه گیری لحاظ نشده است و آن وجود هزاران نفری است که با ترک تحصیل و خروج از دانشگاه به چنان موفقیتی دست نیافتند. در حقیقت تحقیقات نشان می‌دهد که ۹۴% مدیران موفق کسب و کارهای آمریکا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.
در بازی درمانی پس از آن که کودک بازی با وسایل را شروع کرد، درمانگر با دقت اعمال و گفتار او را تحت نظر می‌گیرد و با مشاهده رفتارش در ضمن بازی به نگرانی های او پی می‌برد و پس از تفسیر و نتیجه گیری از عملکردهای کودک، راه حل‌هایی مناسب برای مشکلات او ارائه می‌کند.
از آنجایی که (برخلاف ترافیک تلفنی سنتی) ترافیک بسته بندی شده ویژگی های مشابه یا فراکتالی از خود نشان می دهد ، مدل های ترافیکی معمولی در شبکه هایی که ترافیک دم طولانی دارند حمل نمی شود. کارهای تحلیلی قبلی که در مطالعات اینترنتی انجام شده بود ، فرضیاتی مانند بسته های توزیع شده به‌صورت نمایی را پذیرفته است و نتیجه گیری شده تحت چنین مفروضاتی ممکن است گمراه کننده یا نادرست در حضور توزیع های دم سنگین باشد.
بر این اساس نتیجه گیری انجام شده از کارآزمایی بالا این بود که: «درمان با اندوستاتین رگرسیون یا پسرفت چندان قابل توجهی در تومور موجود در بیماران مبتلا به تومورهای نورواندوکرین (غددی عصبی) پیشرفته، ایجاد نمی‌کند.»
از طرف دیگر ، میزگرد دارای ساختاری است که اجازه می دهد بحث به صورت منسجم و سازمان یافته انجام شود. بنابراین از یک ارائه ، توسعه استدلال ها ، یک دور سوال و جواب و در نهایت یک نتیجه گیری تشکیل شده است. همه قوانین پویایی قبل از شروع طوفان مغزی ایجاد و پذیرفته می شوند. یکی از اصلی ترین خصوصیات میزگرد این است که بحث در مورد مباحث از طریق زبان شفاهی انجام می شود. با این حال ، مجری و اعضا می توانند نظرات مختلفی را که بقیه اعضا دارند ، ذکر کنند و سپس بر یک نکته خاص تأکید می کنند. در مورد تعداد اعضا ، میزگرد می تواند از چهار تا شش عضو به علاوه مجری یا راهنمای بحث تشکیل شود. اعضا همیشه متخصص موضوعات نیستند ، اما در مورد آن آگاهی دارند. ضروری است که هر فرد به قوانین تعیین شده احترام بگذارد.