نایک

معنی کلمه نایک در لغت نامه دهخدا

نایک. ( اِخ ) از دهات دهستان نیکنان در بخش بشرویه شهرستان فردوس است. در 35 هزارگزی شمال غربی نیکنان در ناحیه کوهستانی گرمسیری واقعاست و 44 تن سکنه دارد. آبش از قنات و محصولش غلات ومیوه ها و ابریشم است. مردمش به زراعت اشتغال دارند.راه مالرو دارد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 9 ).

معنی کلمه نایک در فرهنگ فارسی

از دهات دهستان نیکنان در بخش بشرویه شهرستان فردوس است .

معنی کلمه نایک در دانشنامه آزاد فارسی

نایْک (Nike, Inc)
شرکت سازنده و عرضه کنندۀ کفش و وسایل ورزشی در ایالات متحده و بازارهای بیش از ۱۰۰ کشور جهان. نام این شرکت از نام الهۀ یونانی پیروزی، نایک، اقتباس شده است. دفتر مرکزی آن در بیورتون، ایالت اورگون است. فیلیپ نایت، دوندۀ پیشین دانشگاه اورگون و ویلیام بائرمن، مربی دانشکدۀ او، سال ها پس از تأسیس شرکت بلو ریبون اسپورتز، شرکت نایک را پایه گذاری کردند. شرکت نایک کالاهای خود را از طریق خرده فروشی های زنجیره ای با نام نایک تاون عرضه می کند.

جملاتی از کاربرد کلمه نایک

در سطح ملی، ارتش ایالات متحده از این نظر غیرمعمول بود که در درجه اول مسئول دفاع هوایی موشکی قاره ایالات متحده با سیستم‌هایی مانند پروژه نایک بود.
پاریسی‌ها به روند ناامیدکننده خود در فصل ۹۰–۱۹۸۹ بازگشتند و در لیگ پنجم شدند و عملکرد تلخ و شیرینی را در جام یوفا به نمایش گذاشتند. آن‌ها در دور نخست به سختی کووسیسی را شکست دادند، اما تنها یک گل با حذف قهرمان احتمالی یوونتوس در دور دوم فاصله داشتند. پیش‌فصل شاهد بودیم که پی‌اس‌جی قراردادی با برند آمریکایی پوشاک ورزشی نایک به عنوان تولیدکننده لباس جدید خود از این کمپین به بعد امضا کرد، در حالی که دانیل براوو جوان به باشگاه پیوست. او یکی از چهره‌های برجسته نسل طلایی پی‌اس‌جی در دهه ۱۹۹۰ بود. از سوی دیگر، ژان مارک پیلورگه پس از ۱۴ سال و رکورد ۴۳۵ بازی، خداحافظی کرد.
آلیسون پرش با نیزه را در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی ادامه داد:و در تیم خرس‌های طلایی دانشگاه به رقابت پرداخت. پس از کالج او یک شخص حرفه‌ای در ورزش پرش با نیزه و مدل ورزشی برای شرکت نایک شد.
در سال ۲۰۱۴، کوک نخستین مدیر اجرایی همجنس‌گرای یک شرکت فرچون ۵۰۰ شد. و لازم به ذکر است که تیم کوک در سال ۲۰۱۱ آشکارسازی کرد که همجنسگرا است. کوک همچنین در هیئت مدیره شرکت نایک و بنیاد ملی فوتبال خدمت می‌کند. او همچنین متولی دانشگاه دوک است. در بیرون از اپل، کوک به امور خیریه مشغول است و در مارس ۲۰۱۵، گفت که قصد دارد ثروت خود را به امور خیریه اهدا کند.
در سال ۲۰۰۹ شرکت نایک و تیمبرلند خرید چرم از بخش‌های جنگل‌زدایی شدهٔ جنگل‌های آمازون را متوقف کردند. این عمل تنها چند هفته پس از گزارش سازمان صلح سبز صورت گرفت که نشان می‌داد گله‌های دامداری‌های منطقهٔ آمازون باعث تخریب جنگل‌های آمازون می‌شوند. طبق تحقیق آرنولد نیومن هر همبرگری که می‌خریم باعث از بین رفتن ۶٫۲۵ متر مربع از جنگل‌های بارانی می‌شود.
این توپ توسط آدیداس ساخته می‌شود چرا که برند آلمانی این قرارداد را از نایک در سال ۲۰۰۰ بر دست گرفت، و در ابتدا بر اساس آدیداس ترسترا سیلوراستریم، توپ مسابقه رسمی جام باشگاه های اروپا ۲۰۰۰ در هلند و بلژیک توسعه یافت. این توپ همچنین با همان نوع مواد مورد استفاده برای ساخت آدیداس فیورنوا ساخته شده‌بود، به جز البته گرافیک.
شرکت نایک اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران حق ندارند به علت تحریم‌ها از کفش‌های این شرکت در جام جهانی ۲۰۱۸ استفاده کنند.