نایر

معنی کلمه نایر در لغت نامه دهخدا

نایر. [ ی ِ ] ( اِ ) لوله خرد. || نای کوچک. || قسمی از شعر. ( ناظم الاطباء ).
نایر. [ ی ِ ] ( ع ص ) حرف نایر، آن است که حرف مزید بدان پیوندد. ( المعجم ).یکی از اقسام حروف قافیه است. رجوع به نائره شود.

معنی کلمه نایر در فرهنگ فارسی

( صفت ) رمنده .یاحرف نایر. آنست که حرف مزید بدان پیونددواصل این اسم ازنواراست بمعنی رمیدن ...وچون این حرف ازخروج که اقصی غایت حروف قافیت است بدومرتبه دورتر می افتد آنرانایرخواندند...وباشدکه حرف نایرمتکررگردد ودووسه نایرباشد.

جملاتی از کاربرد کلمه نایر

فیلم را میرا نایر کارگردان هندی‌تبار کارگردانی کرده‌است. این پنجمین فیلم سینمایی از روی زندگی این شخص است.
مجموعه از طرف شبکه تأیید نشد، ولی به تهیه‌کنندگان آن این فرصت داده شد که روی آن تغییراتی ایجاد کنند و آن را بهبود ببخشند. آن‌ها با تغییراتی که روی سریال ایجاد کردند، نسخهٔ امروزی آن را تولید کردند. قسمت آزمایشی اولیه هرگز به صورت رسمی منتشر نشد، اما بر روی اینترنت موجود است. در مورد تکامل سریال لوری می‌گوید: «ما قسمت آزمایشی بیگ بنگ را ساختیم و اصلاً به درد نمی‌خورد. اما دو چیزِ قابل توجه وجود داشت که در آن عالی بود و آن بازی جانی گالکی و جیم پارسونز بود. ما همه چیز را از اول بازنویسی کردیم و کیلی کوئوکو، سایمون هلبرگ و کونال نایر را به مجموعه اضافه کردیم».
موزیک ویدئو ی این آهنگ توسط دیوید روسو کارگردانی شده است و به ویژگی‌های پیت بول و نایر اشاره دارد. این موزیک ویدئو در هر شبکهٔ یوتیوب قابل دسترس نیست.