ناکون

ناکون

معنی کلمه ناکون در لغت نامه دهخدا

ناکون. ( اِخ ) مؤلف قاموس کتاب مقدس آرد: ناکون [ به معنی مهیا ] خرمن گاهی که عزه در کنارش مرد. رجوع به قاموس کتاب مقدس ص 867 شود.

معنی کلمه ناکون در دانشنامه عمومی

ناکون ( انگلیسی: Nacon ) شرکت بازی ویدئویی فرانسوی است، که در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد.

جملاتی از کاربرد کلمه ناکون

قهوه روبوستا به‌طور عمده در استان‌های چومپفون، سورات تانی، ناکون سی تاممارات، کرابی، پهانگ نگا و رانونگ پرورش می‌یابد. قهوه در مساحتی بالغ بر ۶۷٬۸۳۲ هکتار کشت می‌شود. میزان تولید قهوه در بخش جنوب کشور بالغ بر ۸۰٬۰۰۰ تن قهوه روبوستا است. یک چهارم از تولید قهوه روبوستا برای مصرف داخلی است که به اشکال قهوه محلول، برشته شده، پودر و قهوه فوری می‌باشند.
مرکز این استان شهر ناکون نایوک سیتی است.
استان ناکون فانوم یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن ۵۵۱۲ کیلومترمربع می‌باشد. جمعیت این استان در سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۶۸۴۰۰۰ نفر برآورد شده‌است.
مبارزه مسلحانه با شدت کم، در اوت ۱۹۶۵، هنگامی آغاز شد که حزب از طریق رادیوی خود اعلام کرد: «یک دوره مبارزه مسلحانه آغاز شده‌است». همزمان، حزب اقدامات مسلحانه را در منطقه ناکائه در استان ناکون پانوم آغاز کرد. در آن زمان تخمین زده می‌شد که این حزب حدود ۱۲۰۰ مبارز مسلح تحت فرماندهی خود دارد.
تیراندازی ۲۰۲۰ ناکون راتچاسیما در تاریخ ۸ و ۹ فوریه به وقوع پیوست. یک سرباز ارتش سلطنتی تایلند در شهر ناکون راتچاسیما، تایلند، که به صورت غیررسمی با عنوان کورات شناخته می‌شد، حداقل ۲۶ نفر را به قتل رساند و دستکم ۶۳ تن را زخمی کرد. ماجرا از آنجا شروع شد که مظنون فرمانده خود و دو نفر دیگر را در اردوگاه محل استقرارشان به اسم سوراتامپیتاک (ค่ายสุรธรรมพิทักษ์) به ضرب گلوله کشت. سپس تسلیحات و یک هاموی نظامی را به سرقت برد و به مرکز ترمینال ۲۱ کورات عزیمت کرد و در آنجا به سوی غیرنظامیان آتش گشود. مهاجم در جریان انجام حمله، در رسانه‌های اجتماعی خود نیز پست‌هایی را منتشر کرد. رویداد فوق کشنده‌ترین تیراندازی در تاریخ کشور است.
استان ساکون ناکون از نظر تقسیمات کشوری بخشی از ناحیه شمال شرقی تایلند به حساب می‌آید. مرکز این استان شهر ساکون ناکون است.