ناو سرفرماندهی

ناو سرفرماندهی

معنی کلمه ناو سرفرماندهی در فرهنگستان زبان و ادب

{flagship} [علوم نظامی] کشتی حامل فرمانده گروهی از ناوهای جنگی که به مأموریتی خاص اعزام شده اند

معنی کلمه ناو سرفرماندهی در دانشنامه عمومی

کشتی حامل فرمانده گروهی از کشتی های جنگی است که به مأموریتی خاص اعزام شده اند. در طول سال ها، اصطلاح ناو سرفرماندهی ( فلاگ شیپ ) در صنایعی همچون خودرو، آموزش، فناوری، خطوط هوایی و حتی خرده فروشی ها، تبدیل به استعاره ای برای اشاره به بالاترین، گران ترین یا بهترین کیفیت محصولات و همچنین برای اشاره به موقعیت مکانی خاص آنها شده است

معنی کلمه ناو سرفرماندهی در ویکی واژه

کشتی حامل فرمانده گروهی از ناوهای جنگی که به مأموریتی خاص اعزام شده‏اند.

جملاتی از کاربرد کلمه ناو سرفرماندهی

نام این کشتی از واژه آناتولی برگرفته شده که در زبان ترکی آنادُلو تلفظ می‌شود. کار ساخت آن در آوریل سال ۲۰۱۶ رسماً آغاز شد و در سال ۲۰۲۳ به آب انداخته شد. این کشتی به درخواست نیروهای مسلح ترکیه با نگاه به نیاز افزایش برد عملیاتی نیروهای پیاده ترکیه ساخته شد تا عملیات در فاصله‌های دور و پشتیبانی لجستیکی از نیروها در عملیات برون مرزی ممکن شود. این ناو قرار است توانایی پشتیبانی از پهپادها را نیز داشته باشد. هم‌اکنون آنادولو با میزبانی از بالگردها، به‌عنوان ناو سرفرماندهی نیروی دریایی ترکیه خدمت می‌کند.
از ۱۸۰۳ به بعد او در کشتی‌های مختلف، بیشتر در ایستگاه بالتیک، خدمت کرد. این دوره شامل خدمت در اچ‌ام‌اس گرامپوس و اچ‌ام‌اس ویکتوری، ناو سرفرماندهی ناوگان بالتیک، دریادار جیمز ساوماریز، بود. در جریان خدمت خود، راس چندین بار زخم برداشت که شدیدترین آن در ۱۸۰۶ میلادی زمانی حضور در یک کشتی اسپانیایی بود؛ او توسط شمشیر و سر نیزه زخم برداشت و همچنین دست‌ها و پاهای او شکسته بودند. اواخر ۱۸۰۸ میلادی، راس به‌طور موقتی به نیروی دریایی سوئد منتقل گردید. در ۱۸۱۲ میلادی، او به درجه ناخدای دوم ترفیع داده شد.