نامطبوعی

معنی کلمه نامطبوعی در لغت نامه دهخدا

نامطبوعی. [ م َ] ( حامص مرکب ) صفت نامطبوع. رجوع به نامطبوع شود.

معنی کلمه نامطبوعی در فرهنگ فارسی

۱ - ناخوشایندی .۲ - بی قدری حقارت .

جملاتی از کاربرد کلمه نامطبوعی

سال ۹۷ برای نخستین‌بار در روز چهارشنبه مورخ ۱۲ دی ماه، در سال ۹۸ در روزهای ۱۱، ۱۷، ۲۳ و ۲۴ آذرماه و روز یکم دی ماه، و در سال ۹۹ در ۸ آذر ماه بوی نامطبوعی در بخش‌هایی از شهر تهران برای چند ساعت استشمام شد.
۱۲ دی‌ماه سال ۱۳۹۷ حوالی ساعت ۱۵ بوی نامطبوعی در بخش‌هایی از تهران از جمله زعفرانیه، آرژانتین، فاطمی، خیابان فلسطین، گمرک و… استشمام شد و تا پاسی از شب این بو ادامه داشت. در ۱۳ و ۲۳ آذر و همچنین ۲۶ آذر ۱۳۹۸ بوی نامطبوع دوباره بخش‌هایی از تهران را فراگرفت و البته بیشتر در مناطق ۲، ۴، ۶، ۱۷، ۱۰ و ۱۱ بود و تقریباً بو شبیه تخم‌مرغ گندیده بود.
به گفته محلی‌ها بوی نامطبوعی از این "چاه ممنوعه" به مشام می‌رسد که در باوری قدیمی منشاء آن "شیاطین محبوس" در آن هستند.
این بیماری دراکثر نقاط ایران به انواع درختان میوه هسته دارمانند زردآلو، هلو، شلیل، آلبالو، گوجه، بادام و در برخی مواقع به گیلاس خسارت وارد می‌کند و به دلیل جوش‌ها و لکه‌هایی که روی میوه زردآلو به وجود می‌آورد، ارزش صادراتی برگه زردآلو و قیسی را کاهش داده و طعم نامطبوعی به میوه می‌دهد.
لاک های پراکندگی از طریق یک واحد پوشش در دستگاه چاپ به زیر لایه اعمال می شوند. به لاک های پراکنده به دلیل محتوای آب بالا ، لاک های پایه آب نیز گفته می شود. یک پراکندگی پلیمری ساخته شده از اکریلات فرآوری شده و یک محلول رزین (لاک) فیلم را تشکیل می دهد که بر اثر تبخیر قسمت اصلی آب خشک میشود, در اینجا نه بوی نامطبوعی وجود دارد و نه زردی. از مواد دیگر, موم ها (مقاومت در برابر سایش و روانکاری) و عوامل خیس کننده است. از لاک های پراکندگی عمدتا در چاپ افست استفاده می شود تا بستر را با دوام تر ، جلوه ای با کیفیت و محافظت از آن بدست آورد.
«حل» در موسیقی تونال پایه‌ای قوی دارد، در موسیقی آتونال چون حاوی یک سطح ثابت از نامطبوعی و فاقد یک مرکز تنال است، نمی‌تواند لزومِ نیاز به حل را برطرف کند.
دیلدرین بوی نامطبوعی دارد و با اغلب قارچ‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها قابل اختلاط است. خاصیت سمی دیلدرین نسبت به حشرات ناقل بیمارها ۸ الی ۱۰ برابر ددت و پایدارتر از ان است. برای بسیاری از ناقلین به مقدار ۰٫۵ گرم برای هر مترمکعب به کار می‌رود. این حشره‌کش به صورت محلول، گرد، پودر مویابل و کنسانتره امولسیفیابل وجود دارد.