ناطر

معنی کلمه ناطر در لغت نامه دهخدا

ناطر. [ طِ ] ( ع ص ، اِ ) باغبان خرما و انگور. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). باغبان رزستان و نخلستان. ( ناظم الاطباء ). آنکه رز و خرما و کشت را نگهبانی کند. ( اقرب الموارد ). نگهبان رز و زراعت. ( از المنجد ).حافظالکرم و النخل و الزرع. ( معجم متن اللغة ). دشتوان و رزوان. ناطور. ( مهذب الاسماء ). ج ، نُطّار. نطرة. نطراء. رجوع به ناطور شود. || خدمتکار حمام و گرمابه. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه ناطر در فرهنگ فارسی

باغبان خرما و انگور یا خدمتکار حمام و گرمابه .

جملاتی از کاربرد کلمه ناطر

بیت ناطر (به عربی: بیت ناطر) یک روستا در سوریه است که در ناحیه عین حلاقیم واقع شده‌است. بیت ناطر ۱٬۳۰۴ نفر جمعیت دارد.
نگاه معمول به این فرایند این است که نوسان کوانتومی باعث پیدایش یک جفت ماده-پادماده در فاصله بسیار نزدیک به افق رویداد می‌شود. یکی از ذره‌ها به درون سیاه‌چاله می‌افتد و دیگری می‌گریزد. از دید ناطر بیرونی برای ثابت نگه داشتن انرژی کلی، ذره‌ای که به درون سیاه‌چاله می‌افتد باید انرژی منفی داشته باشد. این باعث می‌شود که سیاه‌چاله جرم از دست بدهد و برای بیننده بیرونی، به نظر می‌رسد که سیاه‌چاله تنها یک ذره بیرون داده است. در مدلی دیگر، این فرایند با تأثیر تونل‌زنی کوانتومی پدید می‌آید. بر اثر تونل‌زنی کوانتومی، جفت ماده-پادماده از خلأ پدید آمده و یکی از دو ذره به بیرون از سیاه‌چاله، تونل می‌زند.
پس از جنگ جهانی دوم، قابلیت‌های تولید بسیاری از کشورها که در طول جنگ نابود شده بودند، مجدداً بازسازی شد. ژنرال داگلاس مک آرتور که ناطر بازسازی ژاپن بود. ادواردز دمینگ و جوزف جوران را به عنوان دو شخصیت اصلی در توسعه مفاهیم کیفیت مدرن درگیر کرده بود عبارت بود که به همراه دیگر همکاران از این مفاهیم افزایش کیفیت گروه‌های تجاری و فنی ژاپنی در توسعه اقتصادی ژاپن استفاده می‌کردند.