میلیارد

معنی کلمه میلیارد در لغت نامه دهخدا

میلیارد. ( فرانسوی ، عدد، ص ، اِ ) میلیار ( بیلیون ) . هزار هزار هزار. هزار میلیون. دوهزار کرور.

معنی کلمه میلیارد در فرهنگ معین

[ فر. ] (اِ. ) ملیارد: هزار میلیون .

معنی کلمه میلیارد در فرهنگ عمید

عددی معادل هزار میلیون.

معنی کلمه میلیارد در فرهنگ فارسی

هزارمیلیون

معنی کلمه میلیارد در دانشنامه آزاد فارسی

میلیارد (billion)
(یا: بیلیون) عددی، با یک رقم یک و نُه صفر، ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ یا ۱۰۹، معادل با هزار میلیون.

معنی کلمه میلیارد در ویکی واژه

miliardo
ملیارد: هزار میلیون.

جملاتی از کاربرد کلمه میلیارد

۵. «مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران: بزرگترین وقف به ارزش یکصد میلیارد تومان انجام شد.» روزنامه ایران ۱۰ آذرماه ۱۳۸۶ شماره ۳۸۰۰ صفحهٔ ۴.
نماهنگ این ترانه در وبگاه یوتیوب تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۲ بیش از ۸۰۳٬۷۶۱٬۰۰۰ بازدید کسب کرد که با پیشی گرفتن از نماهنگ ترانه عزیزم از جاستین بیبر، عنوان پربازدیدترین نماهنگ یوتیوب را به دست آورد. بنابر آمار یوتیوب این نماهنگ در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۳ با بیش از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون بیننده همچنان پربیننده‌ترین ویدئوی تاریخ یوتیوب بوده‌است. در روزهای نخست ماه ژوئن ۲۰۱۴ با گذر از مرز ۲ میلیارد بیننده، به عنوان محبوب‌ترین ویدئو در وبسایت یوتیوب رکورد جدیدی برجا گذاشت. «گنگنام استایل» همچنین در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان محبوب‌ترین نماهنگ در وبگاه یوتیوب ثبت شده که تا نوامبر ۲۰۱۲ حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار «لایک» دریافت کرده‌است.
در سال ۲۰۲۰، تلگرام ۷۷۰ میلیون دلار به سرمایه‌گذاران تون بازپرداخت کرد و ۴۴۳ میلیون دلار را به بدهی یک ساله با بهرهٔ ۱۰ درصد تبدیل کرد و کل بدهی‌های خود را به ۶۲۵٫۷ میلیون دلار افزایش داد. در ۱۰ مارس ۲۰۲۱، این شرکت اوراق قرضهٔ ۵ ساله به ارزش ۱ میلیارد دلار را برای پوشش بدهی‌هایی که باید تا ۳۰ آپریل ۲۰۲۱ بازگرداند انجام داد.
بازار محصولات غذایی حلال در اروپا دارای ارزشی معادل با ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده‌است که این میزان شامل گوشت، غذای تازه و غذای بسته‌بندی شده می‌باشد، که این میزان با حجم بازار جهانی با ارزشی نزدیک به ۶۴۰ میلیارد دلار هنوز فاصله دارد. از همین رو منافع مالی و ارزش رو به رشد صنعت غذایی حلال موجب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان صنایع غذایی اروپا توجه جدی به آن داشنه باشند و بخشی از محصولات خود را به محصولات غذایی حلال اختصاص دهند که این امر می‌تواند پاسخگوی نیاز مسلمانان در غرب و مسافران مسلمان و حتی جمعیت از غیر مسلمانان علاقه‌مند به این محصولات باشد.
تخمین‌های مختلفی از میزان آمار تلفات حاصل از این زلزله و سونامی منتشر گردید که به میزان ارقامی در حدود ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کشته اشاره داشته‌است. منابع مختلف خسارات این زلزله را معادل ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زدند که با توجه به نرخ تورم دلار در سال ۲۰۱۹، رقمی معادل ۳/۴۶ تا ۶/۹۱ میلیارد دلار را به ثبت رسانده‌است.
در سال ۲۰۱۲، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۳۴۴٬۳۷۳ میلیارد دلار داشت، که قابل مقایسه با تولید ناخالص داخلی کشور ونزوئلا (۳۸۱٬۲۸۶ میلیارد دلار) بود.
پیروزی محمد خاتمی در انتخابات سال ۷۶ با کاهش قیمت نفت همراه بود و درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت ایران در آستانه دوران محمد خاتمی به صحنه سیاسی به ۹/۹ میلیارد دلار کاهش یافت.
منتقدان این طرح در پاسخ مطرح می‌کنند، از آنجا که میزان مصرف آب در بخش صنعت کشور بسیار ناچیز است این نیاز آبی به راحتی از طریق کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی قابل تامین بود و اگر مشکل قوانین ممنوعیت تغییر کاربری آب کشاورزی برای استفاده در صنعت و شرب است، باید برای اصلاح قوانین مربوطه اقدام می‌شد تا بعد از کسر سهم محیط زیست از حقابه کشاورزی (بخش مربوط به نفوذ به زمین آب) این آب در یک بازار شفاف مورد معامله و تغییر کاربری قرار گیرد تا نیاز آبی برای توسعه صنایع کم آب بر تامین شود و نه اقدام برای طرح‌های انتقال آب از دریا که با هزینه غیر ضروری چندین میلیارد دلاری باعث افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی و تولید کربن در جو و آسیب به محیط زیست می‌شوند.
تولید ناخالص ملی این کشور ۱۵٫۶۴ میلیارد دلار است.
از آنجا اسلام، جوان‌ترین دین در میان مذاهب اصلی است، با توجه به پیروانش، دومین و سریع‌الرشدترین دین جهان است. بر اساس گزارش «اندیشکده تحقیقاتی پیو»، جمعیت مسلمانان در جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱٫۸ میلیارد نفر بود. مؤسسه آمریکایی «بررسی جمعیت جهان» تعداد مسلمانان جهان در سال ۲۰۲۲ را ۱٫۹ میلیارد نفر عنوان کرده‌است.