میزان اشغال

معنی کلمه میزان اشغال در فرهنگستان زبان و ادب

{occupancy rate} [حمل ونقل درون شهری-جاده ای] تعداد خودرو برحسب طول خودروِ سواری در هر خط عبور، در زمان معین

معنی کلمه میزان اشغال در ویکی واژه

تعداد خودرو برحسب طول خودروِ سواری در هر خط عبور، در زمان معین.

جملاتی از کاربرد کلمه میزان اشغال

کتاب داده انرژی حمل و نقل ایالات متحده، ارقام زیر را برای حمل و نقل مسافر در سال ۲۰۱۸ بیان می‌کند. این‌ها بر اساس مصرف واقعی انرژی، با هر میزان اشغال صندلی است. برای حالت‌های استفاده از برق، تلفات آن در روند تولید و توزیع برق گنجانده شده‌است. ارزش آنها به دلیل تفاوت در انواع خدمات، مسیرها و غیره به‌طور مستقیم قابل مقایسه نیستند.
یک عامل مهم در مصرف انرژی خودروها به ازای هر مسافر، میزان اشغال صندلی خودرو است. اگرچه مصرف در واحد مسافت در هر وسیله نقلیه با افزایش تعداد مسافر افزایش می‌یابد، اما این افزایش در مقایسه با کاهش مصرف در واحد مسافت به ازای هر مسافر اندک است. این به این معنی است که اشغال صندلی بیشتر باعث بازده انرژی بالاتر برای هر مسافر می‌شود. اشغال خودرو در مناطق مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، نرخ اشغال متوسط تخمینی هر خودرو در منطقه خلیج سانفرانسیسکو حدود ۱٫۳ مسافر است در حالی که میانگین تخمینی انگلستان در سال ۲۰۰۶ حدود ۱٫۵۸ مسافر است.
برای تبدیل بین واحدهای انرژی در جدول زیر، ۱ لیتر بنزین برابر با ۳۴٫۲ مگاژول، ۱ کیلووات ساعت برابر با ۳٫۶ مگاژول و ۱ کیلو کالری معادل ۴۱۸۴ ژول است. در مورد میزان اشغال صندلی، فرض بر ۱٫۲ مسافر در هر خودرو است؛ با این حال، در اروپا این مقدار به ۱٫۴ افزایش می‌یابد. منابع تبدیل بین واحدهای اندازه‌گیری فقط در ردیف اول ظاهر می‌شوند.