مدیریت خطر

معنی کلمه مدیریت خطر در فرهنگستان زبان و ادب

{risk management} [عمومی] ارزیابی و بررسی عوامل گوناگون زیان بار و خطرساز در سرمایه گذاری، برای افزایش اطمینان از بازگشت سرمایه

معنی کلمه مدیریت خطر در ویکی واژه

ارزیابی و بررسی عوامل گوناگون زیان‌بار و خطرساز در سرمایه‏گذاری، برای افزایش اطمینان از بازگشت سرمایه.

جملاتی از کاربرد کلمه مدیریت خطر

اگرچه حذف کامل خطر بلایا غیرممکن است، اما کشورهایی که چارچوب‌های سیاستی و قانونی را طراحی می‌کنند و مؤسسات خود را در راستای اهداف، اهداف و اولویت‌ها برای اقدام چارچوب سندای آماده می‌کنند، ظرفیت بیشتری برای مدیریت خطر بلایا و در نتیجه کاهش خطر بلایا دارند. تأثیر بلایا در صورت وقوع با این حال، یک استراتژی موفق برای کاهش خطر بلایا پیچیده‌است و نیازمند مکانیسم‌های هماهنگی چندجانبه مؤثر، سیاست ملی فراگیر، همکاری‌ها و ورودی‌های فرا رشته‌ای و چندبخشی، از جمله دیگر الزامات است.
سیال فرکینگ شامل پروپانت­ها و ترکیبات دیگری است که برخی از آنها مشتمل بر موادشیمیایی سمّی شناخته­شده و برخی دیگر از ترکیبات شیمیایی ناشناخته­ای هستند که ممکن است سمّی باشند. استفاده از چنین ترکیباتی به عنوان موادافزودنی در شرکت­های آمریکایی به عنوان نوعی اَسرار تجاری تلّقی می­شوند. به واسطۀ فُقدان دانش کافی در مورد چنین ترکیبات شیمیایی خاص، تلاش­ها به منظور توسعۀ سیاست­های مدیریت خطر و ارزیابی اثرات بهداشتی آن­ها به اَمری پیچیده تبدیل شده است. در حوزه­های قضایی دیگری چون انگلستان، اسامی این مواد شیمیایی باید در اختیار عموم قرار گرفته و نیز این مواد بایستی جزئی از ترکیبات شیمیایی بی­خطر دسته­بندی شوند.