متساوی الاضلاع

معنی کلمه متساوی الاضلاع در فرهنگ عمید

ویژگی شکل دارای ضلع های هم اندازه، راست پهلو.

معنی کلمه متساوی الاضلاع در فرهنگ فارسی

شکلی که ضلعهای آن با هم مساوی باشند : راست پهلو یا مثلث متساوی الاضلاع . مثثلثی که ضلعهای آن متساوی باشند.

معنی کلمه متساوی الاضلاع در دانشنامه آزاد فارسی

مُتَساویُ الاَضلاع (equilateral)
شکل هندسیمسطحی که همۀ ضلع هایش طول برابر دارند. مربعو لوزیمتساوی الاضلاع اند. این اصطلاح بیشتر برای مثلثیبه کار می رود که هر سه ضلعش برابر و هر سه زاویه اشنیز برابر و ْ۶۰ اند.

جملاتی از کاربرد کلمه متساوی الاضلاع

وقتی قیمت بالا تراز نقاط متساوی الاضلاع از تعادل اقتصادی است. در بیشتر داستان‌های ساده در اقتصاد خرد از عرضه و تقاضا در یک بازار که تعادل ایستا مشاهده می‌شود در یک بازار؛ اگر چه، تعادل اقتصادی در رابطهٔ غیر بازاری می‌تواند وجود داشته باشد و پویا باشد. تعادل در بازار ممکن است چند گذری یا عمومی باشد، که هدایت می‌کند به تعادل جزئی از یک بازار تک.
مفهوم حرکت در سایر عناصر تجسمی و تصویری نیز قابل ادراک است. هر سطحی می‌تواند پویا و دارای انرژی حرکت باشد از جمله سطح مربع که ایستاست. هرگاه مربع تبدیل به لوزی شود حالتی پویا به خود می‌گیرد. مثلث نیزنسبت به مربع سطحی پویاست و مثلث متساوی‌الساقین نسبت به مثلث متساوی الاضلاع پویاتر می‌باشد. دایره سطحی است ایستا و انرژی تصویری ان از مرکز به تمام نقاط پیرامونی یکنواخت وجود دارد و نسبت به هر نیرویی که از یکطرف به آن وارد شود بسیار حساس بوده و به حرکت در می‌آید. در مقابل شکل بیضی دارای جلوه‌ای پویا از درون می‌باشد و نسبت به هر نیرویی که از خارج به آن وارد شود مقاوم است. پویایی شکل بیضی در مقایسه با دایره محسوس است.