لیلو

لیلو

معنی کلمه لیلو در لغت نامه دهخدا

لیلو. ( اِ ) تالاب و استخر و آبگیر را گویند. ( برهان ).

معنی کلمه لیلو در فرهنگ فارسی

تالاب و استخر و آبگیر را گویند .

معنی کلمه لیلو در دانشنامه عمومی

لیلو (بارگذار بوت). LILO ( راه انداز لینوکس "Linux Loader" ) یک بوت لودر برای لینوکس است و در سالهای پس از محبوبیت loadlin، بوت لودر پیش فرض اکثر توزیع های لینوکس بود. امروزه بسیاری از توزیع ها از GRUB به عنوان بوت لودر پیش فرض سیستم استفاده می کنند، اما LILO و ELILO هنوز هم کاربرد گسترده ای دارند. توسعه بیشتر LILO در دسامبر سال ۲۰۱۵ به همراه درخواست Joachim Wiedorn برای توسعه دهندگان متوقف شد است.

معنی کلمه لیلو در دانشنامه آزاد فارسی

لِیْلو
به معنای لالایی و نوعی از موسیقی در بلوچستان. متن آواز لیلو برای نوزاد دختر و پسر تفاوت دارد. نیز ← موسیقی بلوچستان

جملاتی از کاربرد کلمه لیلو

خوان مانوئل لیلو (زاده ۳ نوامبر ۱۹۶۵) سرمربی کنونی فوتبال اهل اسپانیا است. او هم‌اکنون به عنوان دستیار برای باشگاه فوتبال منچستر سیتی کار می‌کند.
بِساریُن ایوانِس دزِ جوغاشویلی (گرجی: ბესარიონ ივანეს ძე ჯუღაშვილი) یا ویساریون ایوانُویچ دژوگاشویلی (روسی: Виссарио́н Ива́нович Джугашви́ли)، عموماً شناخته‌شده با نام بِسو، (حدود ۱۸۵۰ – ۲۵ اوت ۱۹۰۹) پدر ژوزف استالین بود. او در یک خانوادهٔ دهقانی از رعیت‌ها در شهر کوچک دیدی لیلو از کشور گرجستان به‌دنیا آمد، او در جوانی برای کفاشی در یک کارخانه به شهر تفلیس مهاجرت نمود. از او دعوت شده بود تا در شهر گوری کسب و کار خودش را داشته باشد، جایی که با اکاترین گلادزه آشنا شده و با وی ازدواج نموده بود، آنها صاحب سه پسر شدند که تنها جوان‌ترین آنان، یُسِب زنده‌ماند.