لوکاس

لوکاس

معنی کلمه لوکاس در لغت نامه دهخدا

لوکاس. [ ل ُ ] ( اِخ ) نام غیبگوئی به عهد خشایارشا پادشاه هخامنشی. رجوع به ایران باستان ج 1 ص 743 شود.

معنی کلمه لوکاس در فرهنگ فارسی

نام غیبگوئی به عهد خشایارشاه پادشاه هخامنشی .

معنی کلمه لوکاس در فرهنگ اسم ها

اسم: لوکاس (پسر) (ارمنی) (تلفظ: lukas) (فارسی: لوکاس) (انگلیسی: lukas)
معنی: نام یکی از حواریون حضرت مسیح ( ع )

معنی کلمه لوکاس در دانشنامه عمومی

لوکاس (فیلم). لوکاس ( انگلیسی: Lucas ) یک فیلم کمدی - درام و رمانتیک آمریکایی محصول سال ۱۹۸۶ به نویسندگی و کارگردانی دیوید سلتزر با بازی کوری هایم، کری گرین، چارلی شین و کورتنی تورن - اسمیت است.
• کوری هایم
• کری گرین
• چارلی شین
• کورتنی تورن - اسمیت
• وینونا رایدر
• گای بوید
• جرمی پیون

جملاتی از کاربرد کلمه لوکاس

استیون اسپیلبرگ، دیوید لینچ و دیوید کراننبرگ برای کارگردانی این پروژه در نظر گرفته شده بودند، اما در نهایت این وظیفهٔ به ریچارد مارکوند رسید. تیم تولید در حین مراحل پیش‌تولید روی استوری‌برد‌های لوکاس حساب کردند. هنگام نوشتن دکوپاژ فیلم، لوکاس، کاسدان مارکوند و تهیه‌کنندهٔ فیلم هوارد کازانجیان، دو هفته به گفت‌وگو و مباحثه در مورد ایده‌های ساخت فیلم پرداختند. برنامه‌ریزی هوارد کازانجیان باعث شد که فیلم‌برداری چند هفته زودتر آغاز شود تا کمپانی اینداستریال لایت اند مجیک زمان بیشتری برای کار روی جلوه‌های فیلم در مراحل پس از تولید داشته باشد. مراحل فیلم‌برداری از ژانویه تا مهٔ ۱۹۸۲ در انگلستان، کالیفرنیا و آریزونا به طول انجامید.
کار بعدی لوکاس، جنگ ستارگان (۱۹۷۷)، انقلابی در صنعت فیلمسازی به وجود آورد. فیلمی ماجراجویانه و علمی تخیلی که تقریباً همه استودیوهای هالیوود دست رد به آن زده بودند، داستان جنگجویان آزادی‌خواهی مانند لوک اسکای‌واکر، پرنسس لیا و هان سولو که به فرهنگ عامه راه یافت و تعریف جدیدی از سرشت صحنه‌های تماشایی سینما ارائه داد. پس از جنگ ستارگان، لوکاس تصمیم گرفت تا به حرفه تهیه‌کنندگی فیلم و نظارت بر شرکت نور و جادوی صنعتی بپردازد، شرکتی که او به سال ۱۹۷۵، برای خلق جلوه‌های ویژه تصویری و صوتی برای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بنیان نهاده بود.
او در مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۱ به همراه لوکاس جیورکاس نماینده یونان بود.
خدای جنگل و خانواده‌اش با شیر هلاک‌شده در حدود سال ۱۵۲۶ میلادی نقاشی شده است. در این تابلو، «خدای جنگل» در هیبت مردی تکیده که با چوبی در دست، لخت بر تخته سنگی نشسته، دیده می‌شود که شیری خون‌آلود زیر پایش افتاده است. لوکاس کراناخ در این تابلو، خدای اساطیری را در متنی «زمینی» به تصویر کشیده که به «خانواده‌ٔ خود»، یعنی زن و بچه‌ای که با کنجکاوی به سوی او می‌آیند، می‌نگرد. قصر و کوه و دریاچه و دهکده‌ای که با رنگ‌هایی روشن پشت سر آن‌ها و در افق نقاشی شده‌اند، اشاره به انزوا و دوری این خانواده از زندگی عادی دارند.
گردانهٔ سرنوشت تنها فیلم این مجموعه است که به‌دست استیون اسپیلبرگ کارگردانی نشده‌است و جرج لوکاس نیز در داستان آن نقشی ندارد. در عوض، هم اسپیلبرگ و هم لوکاس از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم هستند. همچنین نخستین فیلم از این مجموعه است که به‌وسیلهٔ پارامونت پیکچرز توزیع نشده‌است، زیرا دیزنی در سال ۲۰۱۲ لوکاس‌فیلم را خریداری کرد و مالیک انتشار دنباله‌های بعدی را به‌دست‌آورد؛ با این حال، طبق غرامت قرارداد مذکور، پارامونت حقوق توزیع چهار فیلم نخست و اعتبار غیراجرایی باقی‌مانده را حفظ کرد.
در فوریه ۲۰۲۲، اعلام شد که میا واشیکوفسکا به بازیگران این فیلم ملحق شده‌است و جسیکا هاسنر کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلمنامه‌ای از خودش و جرالدین باژارد را برعهده دارد. در اوت ۲۰۲۲، سیسه بابد کنوسن، امیر المصری، متیو دومی، السا زیلبرشتاین، لوک بارکر، آماندا لارنس، سام هور، کیلی فورسیث، لوکاس تورتور، کامیلا رادرفورد، ساموئل دی اندرسون و فلورانس باکرانت به جمع بازیگران این فیلم پیوست.
از بازیکنان سرشناسی که در این تیم بازی کرده‌اند می‌توان به رونالدینیو، کاکا، ریوالدو، روماریو، مارکوس رابرتو سیلورا رایس، روبرتو کارلوس، سزار سامپایو، کلودیو تافارل، ببتو، دیدا، نیمار، دنی آلوز، مایکون، آدریانو لیته رایبیرو، خولیو باپتیستا، لوئیسائو، الیکساندرو دا سوزا، جیوانی البر، لئوناردو آراخو، مولر، پائولو سیلاس، مارسلو، داوید لوییس، ویلیان بورجس دا سیلوا، جو و لوکاس مورا اشاره کرد.
ویلیامز آهنگسازی بسیاری از فیلم‌های تحسین‌شده و محبوب مانند حماسهٔ اسکای‌واکر جنگ ستارگان را بر عهده داشته‌است. دیگر آثار معروفش فیلم‌های آرواره‌ها، برخورد نزدیک از نوع سوم، سوپرمن، ایندیانا جونز، دو فیلم اول پارک ژوراسیک، فهرست شیندلر و سه فیلم اول هری پاتر هستند. او همچنین کنسرتوهای کلاسیک و آثار دیگری را برای گروه‌های ارکستر و آلات موسیقی انفرادی ساخته‌است. او از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۳ رهبر ارکستر بوستون پاپسبوده و همچنین رهبر ارکستر برجستهٔ آن است. او از سال ۱۹۷۴ با کارگردان استیون اسپیلبرگ ارتباط داشت و برای همه فیلم‌های بلندش به جز پنج فیلم موسیقی ساخت و با جرج لوکاس در هر دو فرنچایزش کار کرده‌است.
شورشیان جنگ ستارگان مجموعه تلویزیونی انیمیشن آمریکایی تولید شده توسط تصاویر کامپیوتری و گرافیک سه‌بعدی محصول لوکاس فیلم انیمیشن است. آغاز داستان چهارده سال پس از وقایع جنگ ستارگان قسمت سوم: انتقام سیت و پنج سال پیش از جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه است. شورشیان در دوران زمانی که امپراتوری کهکشان سلطه خود را بر کهکشان به دست می‌گیرد، اتفاق می‌افتد. نیروهای امپراتوری در حال دنبالهٔ کشتن آخرین افراد جدای هستند در حالی که شورش‌های جدیدی علیه امپراتوری شکل می‌گیرد. سبک بصری شورشیان جنگ ستارگان توسط الهام از هنر مفهومی سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان توسط رالف مک کوری است. .
این شرکت که حول بخش گرافیک رایانه‌ای لوکاس فیلم شکل گرفت، در کالیفرنیا قرار دارد.