لوسرن
معنی کلمه لوسرن در لغت نامه دهخدا

لوسرن

معنی کلمه لوسرن در لغت نامه دهخدا

لوسرن. [ س ِ ] ( اِخ ) در آلمانی لوتسرن . نام شهری به سویس کرسی کانتونی به همین نام ، کنار دریاچه لوسرن ( یا کاتر کانتون ). دارای 54هزار تن سکنه. خود کانتون را 206هزار تن سکنه باشد.

معنی کلمه لوسرن در دانشنامه عمومی

شهر لوتسرن ( /ljuːˈsɜːrn/ ؛ آلمانی: Luzern ( شنیدن ) ؛ فرانسوی: Lucerne ؛ ایتالیایی: Lucerna ؛ رومانش: Lucerna ) در بخش لوتسرن در کانتون لوتسرن در کشور سوئیس واقع شده است که ۵۷٬۳۰۰ نفر جمعیت دارد. این شهر پایتخت کانتون لوتسرن می باشد و در بخش آلمانی زبان سوئیس واقع شده است.
معنی کلمه لوسرن در دانشنامه عمومی

جملاتی از کاربرد کلمه لوسرن

شهر ابیکون در بخش لوسرن در ایالت لوسرن در کشور سوئیس واقع شده‌است که ۱۱٬۳۰۰ نفر جمعیت دارد.
بخش سورسه یکی از بخشهای ایالت لوسرن در کشور سوئیس است.
بخش اوکدورف یکی از بخشهای ایالت لوسرن در کشور سوئیس است.
بخش ویل لیزو یکی از بخش‌های کانتون لوسرن در کشور سوئیس است.
نخستین اجرای این گروه سه‌نوازی، در ۱۳ ژوئیه ۱۹۵۵ میلادی در لناکس، ماساچوست و در جریان «فستیوال موسیقی برک‌شایر» و آخرین اجرایشان در ۶ سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی در لوسرن سوئیس بود.
آرمین جردن (زاده ۹ آوریل ۱۹۳۲-در گذشته ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۶)، رهبر ارکستر سوئیسی مشهور جهان است که به اجرای آهنگ‌های کلاسیک فرانسوی، آثار موتسارت و واگنر شهرت داشت. وی در لوسرن سوئیس به دنیا آمد و در شهر زوریخ درگذشت.
وقتی که قرار شد نام‌های سنتی از میان برود، نام‌های جدیدی نیز، برای مدل‌های جدید انتخاب گردید. بیوک لوسرن واپسین مدل بیوک که کم‌صداترین خودرو دنیا لقب گرفت، توانست رکورد بی‌صدایی را از شرکت تویوتا بگیرد…!
۱۳ آوریل ۱۸۶۹ پسرش با نام رودولف سعید روئته به دنیا آمد؛ روزنامه‌نگار و نویسنده‌ای که بعدها از مخالفان سر سخت حزب نازی آلمان شد. وی در سال ۱۹۳۴ از تابعیت آلمان خارج شد و به تابعیت انگلستان در آمد و پس از جنگ جهانی دوم در لوسرن سوئیس درگذشت.
شهر برومونسته در بخش سورسه در ایالت لوسرن در کشور سوئیس واقع شده‌است که ۲٬۳۰۰ نفر جمعیت دارد.
در سال ۲۰۰۱ نیز نخستین خودروی اس‌یووی خود را با نام بیوک رانداوو عرضه و در سال ۲۰۰۶ هم خودروی بیوک لوسرن تولید شد. دراین سال‌ها شرکت بیوک موفق به کسب جوایز بسیاری برای محصولاتش شد. در سال ۲۰۰۹ شرکت بیوک مدل بیوک آنکلیو را تولید نمود.