لسبو

معنی کلمه لسبو در لغت نامه دهخدا

لسبو. [ ل َ ] ( اِخ ) نام دهی جزء دهستان اشکور پایین بخش رودسر شهرستان لاهیجان ، واقع در 63 هزارگزی جنوب رودسر. کنار راه عمومی مالرو اشکور به قزوین. کوهستانی. سردسیر. دارای 175 تن سکنه. شیعه. گیلکی و فارسی زبان. آب آن از چشمه سار و رودخانه لسبو. محصولات آنجا غلات و بنشن و گردو و لبینات و عسل. شغل اهالی زراعت و گله داری و راه آن مالرو است و بقعه ای بنام امامزاده قاسم و ابراهیم دارد که بنای آن قدیم است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 2 ).

معنی کلمه لسبو در فرهنگ فارسی

نام دهی جزئ دهستان اشکور پایین بخش رودسر شهرستان لاهیجان .

جملاتی از کاربرد کلمه لسبو

تپه کشک دشت مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان رودسر، بخش رحیم‌آباد، روستای لسبو واقع شده و این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۷۴۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
امامزاده قاسم و ابراهیم لسبو مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان رودسر، بخش رحیم آباد، روستای لسبو واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۹۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
ذغالسنگ لسبو یک اندیس غیرفلزی است که در استان گیلان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، ذغالسنگ است.سنگ میزبان این اندیس ماسه ضخیم لایه است و دیرینگی آن به دوران ژوراسیک می‌رسد.