کسکانت

معنی کلمه کسکانت در فرهنگ معین

(کُ ) [ فر. ] (اِ. ) عکس مقدار سینوس یک زاویه .

معنی کلمه کسکانت در فرهنگستان زبان و ادب

{cosecant} [ریاضی] عکس مقدار سینوس یک زاویه

معنی کلمه کسکانت در دانشنامه آزاد فارسی

کُسِکانت (cosecant)
کُسِکانت
در مثلثات، تابعی از یک زاویۀ حادۀ مثلث قائم الزاویه، حاصل از تقسیم طول وتر (بزرگ ترین ضلع مثلث قائم الزاویه) بر طول ضلعمقابل به آن زاویه. بنابراین، کسکانتِ زاویه ای مانندA، که به صورت اختصاری باcosecAنشان داده می شود، همواره بزرگ تر یا برابر یک است. کسکانت یک زاویه عکس سینوس آن زاویه است، یعنی (فرمول ۱).فرمول ۱ (تصویر):

معنی کلمه کسکانت در ویکی واژه

عکس مقدار سینوس یک زاویه.

جملاتی از کاربرد کلمه کسکانت

باشد، تابع‌های کتانژانت و کسکانت در فرمول بالا واگرا خواهند شد. با این حال این مشکل با قرار دادن حد تابع که تابع زیر انتگرال را به یک تابع دلتای دیراک تبدیل می‌کند، حل خواهد شد.
در ریاضیات، منظور از توابع مثلثاتی شش تابع سینوس، کسینوس، تانژانت، کتانژانت، سکانت و کسکانت است که این توابع رابطهٔ میان زاویه‌ها و ضلع‌های یک مثلث قائم‌الزاویه را نشان می‌دهند و به همین دلیل توابع مثلثاتی نامیده می‌شوند.
توابع دیگر مثلثاتی، دارای نقطهٔ تکین در دامنه خود هستند؛ بنابراین نمی‌توان سری توانی مکلورن آن‌ها را برای هر مقداری تعریف نمود. برای توابع تانژانت و سکانت که در π/۲ (یا °۹۰) تعریف نمی‌شوند، دامنه تعریف سری توانی بین π/۲- تا π/۲ است. همچنین برای توابع کتانژانت و کسکانت که در صفر درجه تعریف نمی‌شوند، دامنه تعریف سری توانی بین صفر تا π می‌باشد.