پیش خرید

معنی کلمه پیش خرید در لغت نامه دهخدا

پیش خرید. [ خ َ ] ( مص مرکب مرخم ، اِ مص مرکب ) پیش خریدن. خریداری کردن قبل از وقت. هر چیز که پیشکی خرند یعنی وجه آنرا از پیش دهند. بیع سلم. خریدی پیش از تغییر قیمت :
هرچه بینی همگی پیش خرید عدم است
در قفای همه تحصیل نکوحالی کن.واله هروی ( از آنندراج ).

معنی کلمه پیش خرید در فرهنگ عمید

خریدن کالایی که هنوز حاضر و موجود نیست و خریدار پولی می دهد که بعد کالا را تحویل بگیرد.

معنی کلمه پیش خرید در فرهنگ فارسی

( مصدر ) خریداری کردن قبل از وقت پیش خریدن بیع سلم هر چه بینی همگی پیش خرید عدم است در قفای همه تحصیل نکو حالی کن . ( واله هروی )

معنی کلمه پیش خرید در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:سلف

جملاتی از کاربرد کلمه پیش خرید

تاریخ انتشار این ئی‌پی در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ همراه با اعلام دومین تک‌آهنگ خود با نام «با من برقص» با حضور رئو الهاندرو، رپر و خوانندهٔ پورتوریکویی اعلام شد. این تک آهنگ در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شد و در همان روز ئی‌پی برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت. موزیک ویدئوی همراه در کنار این ترانه نیز به نمایش درآمد و توسط فرناندو نوگاری، فیلمساز برزیلی کارگردانی شد.
سَلَف از اقسام بیع و عکس نسیه است. هنگامی‌که شخصی تولید یا ارائهٔ کالای معینی را مورد هدف قرار می‌دهد، با انتشار این نوع صُکوک قادر خواهد بود تا منابع مالی مورد نیاز خود را تأمین کند. در واقع سرمایه‌گذاران در این اوراق، کالای مورد نظر را پیش خرید کرده‌اند.
گزارش مجله فورچون در ماه مه ۲۰۰۶ در مورد حباب مسکن ایالات متحده بیان می‌کند: "حباب بزرگ مسکن بالاخره شروع به تخلیه کرد… در بسیاری از بازارهای روزگاری ملتهب در سراسر کشور، گزارش‌های کاهش قیمت خرده فروشی را با داستان‌های فهرست انتظار خانه‌های پیش خرید شده و جنگ‌های مزایده ای بر سر خانه‌های سه خوابه استعماری ملال انگیز جایگزین کرده‌اند.».
در پلتفرم اصلی کره ای، برج خدا سودآورترین سری مبتنی بر سیستم پیش نمایش پولی است که خوانندگان می‌توانند تا ۳ فصل را پیش خرید کنند. از زمان انتشار آن در سال ۲۰۱۰، به‌طور مداوم در صدر رتبه‌بندی محبوبیت قرار گرفته است و یکی از قسمت‌ها بیش از ۱ میلیون نظر را دریافت کرده است.
اولین بار این محصول در 12ژانویه ۲۰۰۶ توسط استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل معرفی شد و بلافاصله پیش خرید آن برای تحویل در اواسط ماه فوریه در وب‌گاه اپل آغاز شد. مک‌بوک پرو در قالب‌های ۱۳ اینچی، ۱۵ اینچی و ۱۷ اینچی است و جانشینی برای مدل‌های سری پاوربوک جی ۴ حساب می‌شود، همچنین اولین لپ‌تاپ مکینتاش است که توسط سی‌پی‌یوهای اینتل کُر دووُ و اینتل کُر ۲ دووُ پشتیبانی شده‌است.