یک رقیب

معنی کلمه یک رقیب در لغت نامه دهخدا

یک رقیب. [ ی َ / ی ِ رَ ] ( اِخ ) کنایه است از حق سبحانه تعالی. ( آنندراج ) ( از غیاث ).

معنی کلمه یک رقیب در فرهنگ فارسی

کنایه است از حق سبحانه تعالی

جملاتی از کاربرد کلمه یک رقیب

در نظرسنجی صورت گرفته در سراسر کشور حزب حاکم نور اوتان با اختلاف قابل توجهی نسبت به بقیه جلوتر است و محبوبیتش به نسبت اکتبر ۲۰۲۰ ۷۵–۷۷٪ کاهش را نشان می‌دهد. حزب میهنی دموکراتیک خلق اویل در جایگاه دوم قرار گرفت اما سرانجام رهبری آن ساقط شد و حزب دموکراتیک آک ژول جایگزین گردید. برخی حدس می‌زدند که حزب آدال در نظرسنجی‌ها دست کم گرفته شده است، زیرا برخلاف سایر احزاب در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده‌ای کرده بود که یک رقیب احتمالی برای آک ژول است.
«شلی دارلینگتون» دختر جوانی و جذابی است که مدت نه سال است در عمارت «پلی بوی» ساکن است و زندگی بی دغدغه و آزادانه‌ای دارد. تا اینکه حضور یک رقیب جدید، و همین‌طور بالا رفتن سن شلی، باعث می‌شود او از عمارت اخراج شود. او که هیچ خانه‌ای برای زندگی نداشته و مهارت خاصی نیز برای کار کردن ندارد اطراف لس آنجلس سرگردان می‌شود تا اینکه یک شغل جدید پیدا می‌کند: او باید به گروهی از زنان عضو یک انجمن که چیزی ار روابط اجتماعی نمی‌دانند، دربارهٔ نحوه آرایش و نحوه برقراری رابطه با مردان آموزش بدهد…
به هجر و وصل تو هر یک رقیب آشفته سمندر آتش و ماهی وطن در آب گرفت
به‌طور خلاصه جنگ هیبریدی نوعی از جنگ است که در آن یکی از طرف‌های درگیر ساختار نیروهای خود را به‌نوعی بهینه کرده‌است که از ترکیب تمام منابع موجود – هم متداول و هم غیرمتداول – در یک زمینه و بستر فرهنگی منحصربه‌فرد استفاده کند تا اثرات خاص و هم‌افزایی در برابر یک رقیب متداول ایجاد کند
اوپل سناتور در طول تولید خود به دلیل ویژگی‌های لوکس و کیفیت سواری عالی خود شناخته شده بود. همچنین به عنوان یک خودروی قابل اعتماد و بادوام دیده می‌شد که به معرفی اوپل به عنوان یک رقیب جدی در بازار خودروهای لوکس کمک کرد. با وجود این، سناتور در نهایت به دلیل کاهش فروش و تغییر شرایط بازار متوقف شد.
زنجیره بلوکی یکی از اصلی‌ترین فناوری‌های نوآورانه است که انقلابی در مدیریت زنجیره تأمین دیجیتال ایجاد کرده‌است. از آنجا که زنجیره‌های تأمین پیچیده‌تر می‌شوند، گروگذاران بیشتری را نیز درگیر می‌کنند و عمدتاً به تعدادی از واسطه‌های خارجی متکی هستند، زنجیره بلوکی به عنوان یک رقیب قدرتمند برای از هم پیچیدن همه داده‌ها، اسناد و تبادلات ارتباطی که در اکوسیستم زنجیره تأمین اتفاق می‌افتد، ظاهر شد.
دولت بوش تا حد زیادی از رویکرد «عمل‌گرایانه» پیروی کرده‌است که از زمان بیانیه شانگهای در روابط خارجی ایالات متحده غالب بوده‌است، که اجازه «تعامل» با چین را می‌دهد. بیش از دولت کلینتون، این کشور مایل بوده که چین را به عنوان یک رقیب استراتژیک ببیند، و «به مراتب مشتاق تر است… با چین با سوء ظن رفتار کند و سیاست‌های سخت گیرانه تری اتخاذ کند.»
در شوبو ایپون کومیت، یک روش مسابقه کاراته، ایپون برای فنی که قاطعانه قضاوت شود، اعطا می‌شود. این معمولاً حرکتی است که به خوبی، با فرم خوب و با فرصت کم برای دفاع حریف، اجرا می‌شود. لگد به سر حریف یا پرتاب‌های جودو که با ضربه‌ای به حریف زمین‌خورده دنبال می‌شود، به‌ویژه احتمال دارد که به عنوان فن برنده ایپون محسوب شوند. یک رقیب با دستیابی به قضاوت ایپون برنده اعلام می‌شود.
اگرچه در مقاله‌ای که در سال ۱۹۶۹ در یک روزنامه محلی در مورد انکر بار منتشر شد، اشاره‌ای به بوفالو وینگ نشده‌است، اما یک رقیب محلی انکر بار، یعنی رستوران داف، شروع به فروش بوفالو وینگ در آن سال کرده‌است.
از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۰۱، [۲] این تیم یک رقیب ثابت برای مسابقات قهرمانی داخلی بوده‌است. آنها بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ حداقل یک جام در هر فصل کسب کردند. بنفیکا اولین تیم پرتغالی بود که قهرمان لیگ قهرمانان فوتسال یوفا (در آن زمان "جام فوتسال یوفا")، در سال ۲۰۱۰ شد و دو سال بعد در رتبه اول مسابقات قرار گرفت.[۳]
شرکت‌های بیت‌کوین همواره با بازکردن حساب در بانک‌های سنتی، مشکل داشته‌اند. در سال ۲۰۱۴ بانک اچ‌اس‌بی‌سی سرویس دهی به صندوق‌های تأمینی با لینک به بیت‌کوین را رد کرد. در همین سال، بانک مرکزی استرالیا حساب‌های وابسته به کسب و کار با بیت‌کوین را بست. با این حال، بانک‌های استرالیا فناوری بلاک‌چِین که اساس آن بیت‌کوین است را پذیرفته‌اند. در گزارشی در سال ۲۰۱۳، بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) بیت‌کوین را به عنوان ابزار عمده پرداخت برای تجارت الکترونیک و یک رقیب جدی برای ارائه دهندگان انتقال پول سنتی پذیرفت." در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴، نخستین بانک که بدون کارمزد، سپرده‌ها را تبدیل به بیت‌کوین می‌کند، در بوستون باز شد.