یک برابر

معنی کلمه یک برابر در لغت نامه دهخدا

یک برابر.[ ی َ / ی ِ ب َ ب َ ] ( ص مرکب ) مضاعف. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه یک برابر در فرهنگ فارسی

مضاعف

جملاتی از کاربرد کلمه یک برابر

تعداد بسیار زیادی (2143) غواصی تجربی در طول بیش از 3 سال انجام شد تا نسبت اشباع مجاز برای مدل 5محفظه هالدین را با محفظه یک برابر و نیمی از 5، 10، 20، 40 و 70 دقیقه جایگزین نمایند. ارزش حیاتی به دست آمده از این کار تجربی برای هر یک از محفظه‌های بافت متفاوت است. ارزش‌ها برای بافت‌های آهسته (75و 40 دقیقه) که نزدیک به یافته‌های هالدین بود محاسبه شد، اما مقادیر قابل ملاحظه بیشتری برای بافت‌ها سریع آشکار شد. این مقادیر به حدی زیاد بود که محققان به این نتیجه رسیدند که بافت‌های 5و 10 دقیقه‌ای ربطی به توسعه بیماری تراکم زدائی ندارند. بر اساس این نتیجه‌گیری، مجموعه‌ای از جدول‌های جدید با حذف بافت‌های 5و 10 دقیقه‌ای محاسبه شد.
در جمع‌بندی باید گفت: مجموعه اعداد طبیعی با مجموعه هر عددی حتی یک برابر است زیرا با فرمولی که با هر متغیر ورودی تغییر می‌کند همواره به عدد ثابتی خواهیم رسید که مثلاً می‌توان گفت: مجموعه اعداد طبیعی به ازای هر عدد خود یک عدد یک دارد.
بوتراگوئنو همچنین ۶۹ بازی ملی و ۲۶ گل زده برای تیم ملی فوتبال اسپانیا در کارنامهٔ خود دارد. او یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا در یورو ۱۹۸۴ بود که تیم به فینال راه یافت. او در جام جهانی مکزیک ۱۹۸۶ نیز حضور یافت و در برد ۵ بر یک برابر تیم ملی فوتبال دانمارک چهار گل به ثمر رساند. او در جام جهانی ایتالیا ۱۹۹۰ نیز حضور یافت. در سپتامبر ۲۰۰۷ او به عنوان چهارمین گل‌زن برتر تاریخ اسپانیا شناخته شد.
دکارت، در ضمنِ یک برابر نهاده، و با مقایسه‌ای که میانِ تجاربِ خواب و تصاویرِ نقاشی انجام می‌دهد، بر این رأی می‌رود که همان‌طور که نقاش طرح‌هایِ نقاشی‌اش را از هیچ نمی‌آفریند، خواب‌ها نیز از هیچ حاصل نمی‌شوند؛ یعنی نقاش هر اندازه که تخیل و ذوقِ خود را به کار برد و قطعه‌ای بس متفاوت با عالمِ واقع بیافریند، باز هم رنگ، شکل و دیگر موادِ نقاشی، اندک شباهتی با عالمِ واقع دارند.
ضمن اینکه در سال ۲۰۰۰۰ گل زیبای هاسلر که بعد از دریبل ۵ دورتمندی و شوت پرقدرتش از پشت محوطه ۱۸ قدم در پیروزی ۳ بر یک برابر این تیم به ثمر رسید و گل سال فوتبال آلمان شد.
الجزایر کشوری در شمال قاره آفریقا است، که با تونس(۱۰۳۴ کیلومتر)، لیبی(۹۸۹ کیلومتر)، مراکش و صحرا (۱۹۴۱ کیلومتر)، موریتانی(۴۶۰ کیلومتر)، نیجر(۹۵۱ کیلومتر) و مالی(۱۳۵۹ کیلومتر) مرز مشترک دارد و دارای خط ساحلی به طول ۹۹۸ کیلومتر است. مساحت آن حدود ۲/۳۸۱/۷۴۱ کیلومتر مربع یعنی تقریباً سه برابر فرانسه و در حدود یک برابر و نیم ایران است.
در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۱۸، چادوری اولین بازی خود را برای تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال انگلیس انجام داد و در جریان پیروزی ۲–۱ مقابل زیر ۲۱ سال چین در مسابقات تولون ۲۰۱۸ به عنوان یک بازیکن جانشین به میدان رفت. چادوری در بازی بعدی این مسابقات برای انگلیس در تساوی ۰–۰ مقابل مکزیک بازی کرد. در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۱۹، چادوری برای حضور در جام ملت‌های اروپا فوتبال زیر ۲۱ سال ۲۰۱۹ در ترکیب ۲۳ نفره انگلیس قرار گرفت اما کارت قرمز مستقیم برای یک برخورد بی پروا در طول نیمه دوم در شکست ۲ بر یک برابر فرانسه در چزنا از حضور در مسابقات محروم شد.
در 1937 جدول یاربوروف بر اساس مدل 3 محفظه هالدین با محفظه یک برابر و نیمی از 20، 40 و 70 دقیقه‌ای طراحی شد. سرعت صعود به 25فوت در دقیقه محاسبه شد.
این تیم در نوزدهم مهر ماه سال ۱۳۹۶ با پیروزی دو بر یک برابر کاستاریکا به عنوان تیم سوم منطقه کونکاکاف به صورت مستقیم به جام جهانی راه یافت.