یک بر یک

معنی کلمه یک بر یک در لغت نامه دهخدا

یک بر یک.[ ی َ / ی ِ ب َ ی َ / ی ِ ] ( ق مرکب ) یک به یک. متوالیاً.پی درپی. ( ناظم الاطباء ). یکایک. رجوع به یکایک شود.

معنی کلمه یک بر یک در فرهنگ فارسی

یک بیک و متوالیا وپی درپی .

جملاتی از کاربرد کلمه یک بر یک

این مسابقه با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.
در بازی رده‌بندی ایران با گل دایی با کویت تساوی یک بر یک دست یافت، در ضربات پنالتی با درخشش عابدزاده این تیم را شکست داد. در بازی پایانی در ضربات پنالتی عربستان بر امارات غلبه کرد.
این مسابقه با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسیده‌است.
این مسابقه در تاریخ ۵ اوت ۲۰۰۷ مابین تیم‌های منچستر یونایتد و چلسی در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شده‌است. تیم منچستر یونایتد در این مسابقه در ضربات پنالتی ۳ بر صفر به پیروزی دست یافت. این بازی در زمان قانونی یک بر یک پایان یافته‌بود.
۱- دیدار استقلال با تهران جوان که تا دقیقه ۸۹ یک بر یک پیش می‌رفت و بازی به علت هجوم تماشاگران به داخل زمین متوقف ماند ۳ بر ۰ به سود تهران جوان اعلام می‌شود.
در ایران برای اولین بار باشگاه تاج اقدام به تشکیل تیم فوتبال از دختران نمود که ابتدا زیر نظر گودرز حبیبی و منصور پورحیدری تمرینات خود را آغاز کردند و سپس زیر نظر پرویز ابوطالب به تمرینات خود ادامه دادند. اعضاء تیم دختران فوتبال تاج: فروغ حاجی هاشمی، سوسن انصاری، شهناز بهرامی، سوسن انصاری، نسرین ناصر قصری، شعله قراب، فتانه فریدونی، مینا بیضایی، شهناز تقی‌خانی، حمیده محمدی، آلاله علافر، آذر جهانگیری، مهگل سیار، مربی: پرویز ابوطالب در روز جمعه ۲ بهمن ماه ۱۳۴۹ برای نخستین بار در ایران دو تیم فوتبال بانوان تاج و دیهیم به‌طور آزمایشی در یک زمان ۶۰ دقیقه‌ای برابر هم بازی کردند که به تساوی یک بر یک رضایت دادند.
تیم گهر دورود در مجموع دو بازی رفت و برگشت مرحله پلی آف در شهرهای بوشهر و بروجرد در مجموع به تساوی یک بر یک دست یافت و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف، به عنوان آخرین تیم راهی دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان اولین نماینده استان لرستان شد.
استقلال پس از پنج فصل دوری از لیگ قهرمانان در این فصل موفق به حضور در این مسابقات شد. استقلال در این فصل از بازیها با تیمهای الاتحاد، الجزیره و ام صلال همگروه بود. استقلال این فصل از لیگ قهرمانان را با بازی برابر الاتحاد در عربستان آغاز کرد که با شکست ۲ بر ۱ آبی‌شان همراه شد. استقلال در بازی دوم و در ورزشگاه آزادی تهران برابر الجزیره با حساب یک بر یک متوقف شد و بازی سوم را نیز به تیم ام صلال واگذار کرد. در دور برگشت بازیها استقلال هر سه بازی را با تساوی به پایان رساند و در پایان مرحله گروهی با کسب چهار امتیاز و بدون کسب حتی یک برد تیم چهارم گروه سوم بازیها شد و از صعود به مرحله بعدی باز ماند.
برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۰ از تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۱ خرداد ۱۳۸۹) تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۰ (۲۰ تیر ۱۳۸۹) برگزار شد. بازی افتتاحیه این جام بین آفریقای جنوبی-مکزیک برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
نیمه‌نهایی‌ها هم به پنالتی کشید. چک شش بر پنج فرانسه را پس از ۱۲۰ دقیقه بدون گل برد. اما در ویمبلی نبرد انگلیس و آلمان یک بر یک شد و آلمانی‌ها مانند جام جهانی ۹۰ ایتالیا انگلیس را در پنالتی بردند.