یوکوهاما
معنی کلمه یوکوهاما در لغت نامه دهخدا

یوکوهاما

معنی کلمه یوکوهاما در لغت نامه دهخدا

یوکوهاما. [ ی ُ ک ُ ] ( اِخ ) یکی از بزرگترین و معروف ترین شهرهای ژاپن ، واقع درجزیره بزرگ مرکزی کنار اقیانوس کبیر که بیش از 000،788،1 تن سکنه دارد. مرکز عمده صنعت و تجارت است وصنایع فولادسازی و نساجی شیمیایی آن معروف می باشد.

معنی کلمه یوکوهاما در فرهنگ فارسی

یکی از بزرگترین و معروفترین شهرهای ژاپن واقع در جزیره بزرگ مرکزی کنار اقیانوس کبیر که بیش از ۲۲۳۸٠٠٠ تن سکنه دارد و از فعال ترین بنادر ژاپن محسوب میشود .مرکز عمده صنعت و تجارت است و صنایع فولاد سازی نساجی و شیمیایی آن معروف است .

معنی کلمه یوکوهاما در دانشنامه عمومی

یوکوهاما ( به ژاپنی: 横浜市 Yokohama - shi ) ( به انگلیسی: Yokohama ) یکی از شهر های ژاپن و مرکز استان کاناگاوا می باشد. این شهر با جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری خود پرجمعیت ترین شهر ژاپن پس از توکیو می باشد. این شهر تا سال ۱۸۵۹ یک روستای ماهیگیری بود. ولی پس از آن که در آن سال به عنوان یک بندر تجاری در نظر گرفته شده است به سرعت پیشرفت کرده است.
متروی یوکوهاما در سال ۱۹۷۲ تأسیس شده و هم اکنون دارای ۲ خط و ۴۲ ایستگاه می باشد. همچنین خط میناتومیرای نیز به عنوان یک سامانه ترابری ریلی در سال ۲۰۰۴ با ۶ ایستگاه راه اندازی شده است.
معنی کلمه یوکوهاما در فرهنگ فارسی
معنی کلمه یوکوهاما در دانشنامه عمومی
معنی کلمه یوکوهاما در دانشنامه آزاد فارسی
جملاتی از کاربرد کلمه یوکوهاما

معنی کلمه یوکوهاما در دانشنامه آزاد فارسی

یوکوهاما (Yokohama)
نمایی از شهر یوکوهاما، ژاپن
شهری در استان کاناگاوا، در ژاپن، واقع در ساحلغربی خلیج توکیو، به فاصلۀ ۳۰کیلومتری جنوب شهر توکیو. ۳,۴۹۴,۹۰۰ نفر جمعیت دارد (۲۰۰۳). دومین شهر بزرگ ژاپن پس از توکیو است و از ۱۸۵۹ به منزلۀ بزرگ ترین دریابندر ژاپن توسعه یافت و اکنون ۲۱ درصد از صادرات و چهارده درصد واردات از این بندر صورت می گیرد. یوکوهاما مقرّ استانداری و نیز مرکز مهم صنایع سنگین است. این شهر بخشی از منطقۀ صنعتی کی هینرا، به مرکزیت توکیو، تشکیل می دهد. صنایع آن شامل کشتی سازی، پالایش نفت، آردسازی، تولید مواد پتروشیمی و وسایط نقلیۀ موتوری است. یوکوهاما نیز مانند توکیو در زلزلۀ ۱۹۲۳ به شدت آسیب دید، اما به سرعت بازسازی شد. در حمله های هوایی ۱۹۴۵ امریکا، ۸۰ درصد ساختمان های شهر ویران شدند. عملیات بازسازی تا اوایل دهۀ ۱۹۵۰ تقریباً به پایان رسیده بود.

جملاتی از کاربرد کلمه یوکوهاما

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال یوکوهاما و باشگاه فوتبال گاینار توتوری اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال یوکوهاما و باشگاه فوتبال ریوکیو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال آویسپا فوکوئوکا، باشگاه فوتبال یوکوهاما مارینوس، و باشگاه فوتبال جف یونایتد ایچیهارا چیبا اشاره کرد.
یک سکونتگاه یهودی دیگر در دهه ۱۸۸۰ در ناگاساکی پس از بازکردن تجارت با اروپایی ساخته شد. این سکونتگاه از سکونتگاهی که در یوکوهاما بود بزرگتر شد و بیشتر از ۱۰۰ خانواده یهودی داشت. این سکونتگاه تا دوران جنگ روسیه و ژاپن در اوایل سده ۲۰ام رشد کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کاوازاکی فرونتال، و باشگاه فوتبال شیمیزو اس-پالس، باشگاه فوتبال کاوازاکی فرونتال، و باشگاه فوتبال یوکوهاما مارینوس اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال یوکوهاما اشاره کرد.
کشور ژاپن در شرق آسیا قرار دارد و به وسیله دریایی با همین نام از ساحل شرقی قاره آسیا جدا شده‌است. روسیه، چین و جمهوری کره نزدیکترین کشورها به ژاپن هستند. مجمع الجزایر ژاپن از چیزی بیش از ۶۸۰۰ جزیره تشکیل شده‌است. بیشتر این جزایر بسیار کوچکند و تنها ۳۴۰ جزیره بیش از یک کیلومتر مربع وسعت دارند. ۹۸٪ مساحت ژاپن از چهار جزیره به نام‌های هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو تشکیل شده‌است. یوکوهاما و کوبه از مهم‌ترین بنادر ژاپن هستند.
برای رفتن به این جزیره باید از کشتی یا قایق‌های شرکت دریایی توکائی کیسن (東海汽船) استفاده کرد. به‌طور کلی از هفت ترمینال مختلف این شرکت در شرق هونشوی ژاپن می توان به هفت جزیرهٔ سیاحتی مجمع الجزایر ایزو سفر کرد. در داخل توکیو دو ترمینال توکائی کیسن وجود دارد. ترمینال واقع در یوکوهاما بنام اوسان باشی (横浜/大さん橋ターミナル) و ترمینال دیگر در ایستگاه هاماماتسوماچی (浜松町駅) (یکی از ایستگاه‌های خط یامانوته واقع شده و تاکه شیبا ( 東京・竹芝客船ターミナル ) نام دارد. از در شمالی ایستگاه هاماماتسوماچی تا ترمینال تاکه شیبا در حدود ۷ دقیقه پیاده راه است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال یوکوهاما مارینوس و باشگاه فوتبال سرزو اوساکا اشاره کرد.
میکه در شهر یائو در استان اوساکا در محله‌ای که طبقه کارگر و مهاجران در آن سکونت داشتند، به دنیا آمد. پدرش جوشکار بود و مادرش خیاط. با وجود اینکه خودش ادعا می‌کند که به ندرت سر کلاس‌هایش حاضر شده، از مدرسه فنی رسانه‌ای یوکوهاما زیر نظر کارگردان مشهور شوهئی ایمامورا رئیس و مؤسس این بنیاد فارغ‌التحصیل شد.