یونا

یونا

معنی کلمه یونا در لغت نامه دهخدا

یونا. ( اِخ ) یونس. ( قاموس کتاب مقدس ) ( یادداشت مؤلف ). رجوع به یونس ( پیغمبر ) شود.
یونا. ( اِخ ) زوجه خوزی وکیل هیرودیس انتیپاس ، از جمله کسانی بود که مسیح را خادم بود و حنوط از برای دفن مسیح آورد. ( قاموس کتاب مقدس ).

معنی کلمه یونا در فرهنگ اسم ها

اسم: یونا (پسر) (عبری) (مذهبی و قرآنی) (تلفظ: yunā) (فارسی: يونا) (انگلیسی: yuna)
معنی: نام دیگر حضرتِ یونس ( ع )، به معنی «خداوند می دهد»، [صاحب قاموس کتاب مقدس در ذیل مدخل یونس گفته است لفظ یونا به معنی کبوتر است]، یونس، ( عبری ) به معنی ' خداوند می دهد '، ( در اعلام ) نام دیگر حضرتِ یونس ( ع ) [صاحب قاموس کتاب مقدس در ذیل مدخل یونس گفته است لفظ یونا به معنی کبوتر است] ) یونس، کبوتر

معنی کلمه یونا در دانشنامه عمومی

یونا (بانا). یونا شهری در شهرستان بانا در استان باله در بورکینافاسوی جنوبی است و جمعیت آن ۲۰۳۷ نفر است.

معنی کلمه یونا در دانشنامه آزاد فارسی

یُوَنّا (Joanna)
(یا: یوآنّا) در عهد جدید، زن خوزاپیشکار هرود(لوقا ۸: ۳). یکی از زنانی بود که عیسی مسیح را یاری داد و عیسی پس از قیامش بر او ظاهر شد.

جملاتی از کاربرد کلمه یونا

اگوا سانتا دل یونا ۱٬۸۶۵ نفر جمعیت دارد.
پدر پطرس یونا نام داشت. نام اصلی پطرس، شمعون بود. شمعون بعدها توسط عیسی مسیح به «کیفا» یا همان «پطرس» که به معنای صخره است ملقب شد. او برادری به نام اندریاس داشت، که پیش از او به عیسی مسیح ایمان آورد.
هتل زاگرس واقع در تپه چغا، هتل استقلال واقع در خیابان بهار، هتل پرشین و یونا واقع در ابتدای گلدشت، هتل هالیس واقع در خیابان شهید بهشتی کوچه بوستان انتهای کوچه و مسافرخانه مقدم از مراکز اقامتی بروجرد هستند.
بر اساس دروازه‌های توبه، یک اثر استاندارد اخلاق یهودی که توسط ربی یونا از جرونا نوشته شده‌است، یک گناهکار توبه می‌کند توسط:
تا قبل از ساخت فصل چهارم این سریال، نقش جواد جوادی را در فصل اول یونا تدین (کودکی)، در فصل دوم مانی رحمانی (نوجوانی) و در فصل سوم روزبه حصاری (بزرگسالی) ایفا کردند. در فصل چهارم این سریال مخاطبان انتظار داشتند که در این فصل نیز، روزبه حصاری این نقش را ایفا کند و او نیز به ایفای این نقش علاقه داشت، اما به دلیل درخواست این بازیگر به داشتن مبلغ بسیار بالاتری نسبت به مبلغ قرارداد اش در فصل قبلی، حاضر به همکاری در فصل چهارم این پروژه نشد؛ هرچند این بازیگر به نوعی ضعف فیلمنامه و به طبع خروجی ضعیف آن را دلیل عدم حضورش عنوان کرد. با تصمیم تهیه‌کننده، حصاری که ابتدا برای بازی در فصل چهارم در نظر گرفته شده بود کنار رفت و محمدرضا رهبری جایگزین او شد.
تاتیانا الکسی یونا کوداشوا (روسی: Татьяна Алексеевна Минина؛ متولد ۱۸ آوریل ۱۹۹۷) یک تکواندوکار روسی است. وی در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان ۲۰۱۷ در دسته سبک‌وزن (پروزن) بانوان مدال نقره را از آن خود کرد.
دلیا جارت-ماکولی، زندگی‌نامه‌نویس او (در زندگی یونا مارسون، ۱۹۰۵–۱۹۶۵)، او را به‌عنوان اولین «فمینیست سیاه‌پوست بریتانیایی که علیه نژادپرستی و تبعیض جنسی در بریتانیا سخن گفت» توصیف کرده‌است.
خاخام ارشد اشکنازی، یونا متزگر در یک ایستگاه رادیویی فوق ارتدوکس اعلام کرد که "اگر می‌خواهیم تفکیک وجود داشته باشد، راه حل آن این است که یک شرکت اتوبوسرانی ویژه برای این خطوط خاص ایجاد کنیم و ما صاحب آنها باشیم. اما تا زمانی که آنها به اندازه ما پول اتوبوس می‌دهند، و این شرکت دولتی است و تنها به بخش فوق ارتدوکس خدمات نمی‌دهد، ما چه کار می‌توانیم کنیم؟"
به‌گفته خبرگزاری میزان، یونا تدین در بچه‌مهندس توانسته نوعی بازی حسی و تاثیرگذار ایجاد کند و همچنین وب‌گاه معتبر سلام‌سینما او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران مرد خردسال نامید و بازی او را در قصر شیرین تحسین کرد.
در ۵ اوت ۲۰۰۹، یک هواپیمای خصوصی ۷۳۷ متعلق به بینگ مستقر در فرودگاه باب هوپ در کالیفرنیای جنوبی، برای بازگرداندن گزارشگرهای آمریکایی، لورا لینگ و یونا لی که پنج ماه از محکومیت دوازده‌ماههٔ خود را در کرهٔ شمالی گذرانده بودند، استفاده شد. رئیس‌جمهور سابق، بیل کلینتون، در بازگرداندن آن‌ها نقش مؤثری داشت و آن‌ها را برای بازگشت به ایالات متحده همراهی کرد. گزارش شد که بینگ هزینهٔ کامل پرواز به مبلغ حدود ۲۰۰ هزار دلار را برعهده گرفت.