یوسی

معنی کلمه یوسی در لغت نامه دهخدا

یوسی. ( اِخ ) شیخ امام ابوعلی نورالدین حسن بن مسعود یوسی مراکشی. متوفای 1102 هَ. ق. دانشمندی محقق و پرهیزگاری باعمل بود و تألیفاتی پرارج دارد. از آن جمله است : 1 - شرح قصیدة الدالیة.2 - قانون احکام العلم و احکام العالم و احکام المتعلم. 3 - القانون. 4 - محاضرات الیوس ( یا کتاب المحاضرات ). 5 - مشرب العام و الخاص من کلمة الاخلاص. 6 - نیل الامانی من شرح التهانی. ( از معجم المطبوعات مصر ).

جملاتی از کاربرد کلمه یوسی

بعد از سه سال در مؤسسه ملی بهداشت، پریسینر به دانشگاه بازگشت تا دوره دستیاری را در زمینه مغز و اعصاب تکمیل کند. به محض تکمیل دوره دستیاری در سال ۱۹۷۴ پریسینر به عضویت هیئت علمی دپارتمان عصب‌شناسی یوسی اس اف درآمد. از آن زمان او در دو دانشگاه یوسی اس اف و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی با کرسی هیئت علمی فعالیت کرد.
اسرائیل هیئتی به فرانسه فرستاد تا مانع از دستیابی به یک «توافق بد» با ایران شود. یووال اشتاینیتس اظهار داشت که باید جلوی توافقی که ممکن است «راه دررو» داشته باشد گرفته شود. یووال اشتاینیتس و یوسی کوهن از اعضای این هیئت بودند. وزیر امور خارجه اسرائیل ضمن تأکید بر روی در معرض خطر بودن موجودیت کشورش، اظهار داشت که «هر طوری‌که شده جلوی مسلح شدن ایران به سلاح اتمی را بگیرد». در جریان این مذاکرات، به دلیل تلاش‌های اسرائیل علیه رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی، شکاف میان آمریکا و اسرائیل «بیشتر شد».
این فیلم برندهٔ ۵ جایزه یوسی در سال ۱۹۹۹ و به عنوان نمایندهٔ فنلاند جهت رقابت برای جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی در هفتاد و یکمین دوره جوایز اسکار معرفی شد، اما به فهرست نهایی فیلم‌های منتخب راه نیافت.
منابعی در بحث ساخت بمب اتمی توسط جمهوری اسلامی بر فعالیت‌های فخری‌زاده تمرکز داشته‌اند و نقش وی را پررنگ می‌دانند. اعطای القابی مانند اوپنهایمر ایران، عبدالقدیر خان ایران یا پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران بخشی از این کارزار تبلیغاتی است. از سوی دیگر کارشناسانی در سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای اسناد منتشر شده از برنامه هسته‌ای ایران را ساخته سازمان‌های اطلاعاتی غربی می‌دانند. یوسی ملمن و مئیر جاودانفر از تحلیلگران امور امنیتی در اسرائیل نیز بر این عقیده اند که اسناد مذکور که از فخری‌زاده نیز نام برده شده‌است ساختگی است.
پارک در شهر سئول کشور کره‌جنوبی به دنیا آمد. پدر او خبرنگار کمپانی در آمریکا بود. در سن ۹ سالگی پارک به همراه مادرش به نیویورک رفت به دلیل انتقالی که پدرش گرفته بود. آن‌ها به مدت سه سال در آن شهر زندگی کردند و بعد از آن به شهر سئول برگشتند تا او به دبیرستان آنجا برود. او توانست در دانشگاه یوسی قبول شود و در آن دوران او دو آلبوم از خود منتشر کرد و در نهایت در سال ۱۹۹۶ تحصیل خود را به پایان رساند.او یک خواهر بزرگتر از خود دارد.
در اوایل ۱۹۸۰ یک اسرائیلی ماجراجو به نام یوسی گینزبرگ (دنیل ردکلیف) بعد از ۳ سال خدمت در ارتش اسرائیل به قلب آمازون در جنگلهای بولیوی سفر می‌کند در این سفر او با مارکوس یک معلم سوئیسی و کیوین دوست مارکوس آشنا می‌شود. در ادامه آنها با کارل یک جهانگرد اتریشی آشنا می‌شوند که به آنها وعده دیدن یکی از شگفتی‌های آمازون و دیدن قبیله‌های خیلی قدیمی را می‌دهد که کوین و یوسی تصمیم به همراهی او می‌گیرند و مارکوس را نیز متقاعد می‌کنند که با آنها بیاید.
این وبلاگ از سوی یوسی ملمن مورد انتقاد قرار گرفته است.
وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه یوسی شده‌است.
فخری‌زاده در حالی که ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را برعهده داشت، در آذر ۱۳۹۹ به‌وسیلهٔ دولت اسرائیل در آبسرد با استفاده از اسلحهٔ ماهواره‌ای خودگردان ترور شد. در مصاحبه تلویزیونی ژوئن ۲۰۲۱، یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، نقش اسرائیل در این ترور سیاسی را توضیح داد. دولت ایران کشته‌شدن فخری‌زاده را «ترور دولتی» نامید. این رخداد باعث افزایش تنش در منطقه شد و قوه مقننه جمهوری اسلامی لایحه‌ای را برای جلوگیری از بازرسی برنامهٔ هسته‌ای تصویب کرد.
فخری‌زاده سال‌ها توسط موساد زیر نظر بوده و هدف شمارهٔ یک اسرائیل بود. یوسی ملمن کارشناس و تحلیل‌گر ارشد نظامی-امنیتی روزنامه هاآرتص نوشت موساد یک بار دیگر نیز برای ترور وی اقدام کرده بود که ناکام ماند. ترور وی در سالگرد ترور دیگر دانشمند هسته‌ای ایران مجید شهریاری روی داد که اسرائیل در کانون اتهام اقدام بدان قرار دارد.