یوسف نجار
معنی کلمه یوسف نجار در لغت نامه دهخدا

یوسف نجار

معنی کلمه یوسف نجار در لغت نامه دهخدا

یوسف نجار. [ س ُ ف ِ ن َج ْ جا ] ( اِخ ) مردی پرهیزگار بود. فرشته ای وی را مخبر ساخت که مریم پسری خواهد زایید که همان مسیح موعود و منتظر خواهد بود. علیهذا برحسب امر قیصر، یوسف با مریم به بیت لحم رفتند تا اسم ایشان در دفتر قریه خودشان ثبت شود، چه که هر دو از نسل داود بودند و چون سن طفل به چهل روزرسید یوسف و مریم وی را به اورشلیم بردند تا برحسب شریعت موسی او را در حضور خداوند حاضر نمایند و چون این عمل را انجام دادند از روح القدس الهام یافتند که بار دیگر به بیت لحم نروند و به مصر بشتابند تا مبادا هرودیس نوزاد را به قتل رساند. به جلیل روان شدند و در ناصره سکونت ورزیدند و در 12سالگی در عید فصح مسیح را به اورشلیم آوردند و از آن پس ذکر یوسف در عهد جدید مذکور نیست. برخی را عقیده بر این است که پیش از بعثت مسیح درگذشته است. به هر صورت وفات او قبل از رحلت مسیح است ، زیرا وی در هنگام مرگ یوحنا را به توجه به مادر معظمه توصیه فرمود و اگر یوسف زنده می بود نیازی بدین توصیه نبود. ( از قاموس کتاب مقدس ).

معنی کلمه یوسف نجار در دانشنامه عمومی

یوسف نجار ( به عبری יוֹסֵף ) یا سَن ژوزف ( به فرانسوی: Saint Joseph ) همسر مریم مقدس شناخته می شود. به عقیدهٔ اکثریت مسیحیان پدر عیسی به شمار نرفته و با مریم همبستر نشده است. یوسف نجار بیشتر نقش پدرخوانده را برای عیسی بازی می کند. به عقیدهٔ مسیحیان نسل وی به ابراهیم می رسد.
بر اساس روایتی، یوسف مدتی شاگرد زکریا بود و از او نجاری می آموخت. مریم از اقوام زکریا بود و به ملاقات او می رفت. یوسف به مریم علاقه مند شد و او را به عقد خود درآورد.
وقتی هیردوس، کسی که قصد جان عیسی مسیح را کرده بود درگذشت، فرشته ای در خواب به یوسف خبر داد، و هر سه به سمت ناصره فلسطین حرکت نمودند و در آنجا سکونت کردند.
در سال ۱۸۹۳ پاپ لئون سیزدهم، هر سه ( مریم مقدس، پسرش عیسی و یوسف نجار ) را یک خانواده اعلام کرد و آنها را خانوادهٔ مقدس نامید. در تقویم کلیسای رم، روزی را به آن اختصاص داده اند.
یوسف نجار (فیلم). یوسف نجار ( ایتالیایی: Giuseppe di Nazareth ) یک تله فیلم ایتالیایی به کارگردانی رافائله مرتس است که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد.
این فیلم دربارهٔ زندگی «یوسف نجار» است.
• توبیاس مورتی
• انیو فانتاستیکینی
• فرانکو اینترلنگی
• آندرئا پرودان
• ماتیا اسبراجا
• آیدا دی بندتو
• رناتو اسکارپا
معنی کلمه یوسف نجار در دانشنامه عمومی
معنی کلمه یوسف نجار در دانشنامه آزاد فارسی
جملاتی از کاربرد کلمه یوسف نجار

معنی کلمه یوسف نجار در دانشنامه آزاد فارسی

تابلوی یوسف نجار و مسیح، اثر جورجز دو لا تور (1640)، موزه لوور
در عهد جدید۱، شوهر مریم عذرا۲، از تبار داود۳ از سبط یهودا۴ و دارای شغل نجّاری. اگرچه مسیحیان عیسی مسیح (ع) را پسر یوسف۵ نمی دانند، یوسف پدر قانونی او بود. در روایات کاتولیک، او پیش تر زن و فرزندانی داشت و مردی سالخورده بود که با مریم ازدواج کرد.
New TestamentVirgin MaryDavidTribe of JudahJoseph

جملاتی از کاربرد کلمه یوسف نجار

از فیلم‌های او می‌توان به فونتامارا، زیبایی زنان، ما سه نفر و یوسف نجار اشاره نمود.
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است، می‌توان به کارول: پاپ، انسان، یوسف نجار و عیسی اشاره نمود.
عیسی یک یهودی بود و از بطن مریم همسر یوسف تولد یافت. انجیل متی و انجیل لوقا دو روایت متفاوت از اجداد عیسی ارائه کرده‌اند. متی، نسل عیسی را از طریق داوود به ابراهیم می‌رساند و مطابق لوقا، نسل عیسی به آدم و از طریق او به خدا می‌رسد. دو شجره‌نامه‌ای که این دو انجیل گزارش کرده‌اند، بین ابراهیم و داوود شباهت زیادی دارند اما از آنجا به بعد، اسامی ارائه شده تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. در متی ۲۷ نسل بین داوود و یوسف نجار فاصله‌است، حال آنکه در لوقا ۴۲ نسل، بدون تقریباً هیچ اشتراکی در اسامی دو فهرست. نظریات مختلف برای توضیح تفاوت دو تبارنامهٔ عیسی مطرح شده‌است.[ت]
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به کارول: مردی که پاپ شد، ایستگاه، گانگستر، انتقام، ناپلئون، دردسرسازان، اتوبوس شب، یک داستان ساده، ویولا، یک زندگی خشن و یوسف نجار اشاره کرد.
گروهی از پژوهشگران، مثل داگلاس اوکمن و فان آرده، معتقدند مسائل پیرامون هویت پدر عیسی در اناجیل، این احتمال را بسیار تقویت می‌کنند که عیسی فرزند نامشروعی بوده و این موضوع به او جایگاه اجتماعی فرودستی می‌داده است. برخی از معاصران او محتملا—با توجه به تثنیه ۲۳:۲—عیسی را اصلاً از بنی‌اسرائیل به‌حساب نمی‌آورده‌اند. مرقس و منبع از دست رفتهٔ کیو می‌گویند عیسی با خانواده‌اش بیگانه بود؛ نتیجتاً، اشارهٔ صریح متی، لوقا و یوحنا به یوسف نجار به عنوان پدر او، ممکن است تلاشی برای پاک نگه‌داشتن نام عیسی بوده باشد. اشارات ضمنی به نامشروع بودن عیسی را می‌توان در انجیل یوحنا (۸:۴۱) دید که در آن یهودیان به عیسی می‌گویند «ما زنازاده نیستیم.»
مراسم خانوادهٔ مقدس نوعی جشن نیایش‌سرایی در کلیسای کاتولیک و برخی کلیساهای آنگلیکان است که به عبادت عیسی مسیح، مادرش مریم مقدس، و همسر مریم یوسف نجار اختصاص دارد. هدف از این مراسم نمایش خانوادهٔ مقدس به عنوان اسوهٔ خانوادهٔ مسیحی است. این مراسم هر ساله در روز یکشنبهٔ بین کریسمس (۲۴ یا ۲۵ دسامبر) و شب سال نو (۳۱ دسامبر) برگزار می‌شود. اگر هر دوی این روزها یکشنبه بودند، مراسم روز ۳۰ام دسامبر خواهد بود.
تاریخ تولد مریم مشخص نیست. در روایت لوقا گفته شده که حاملگی او زمانی اتفاق افتاد که مریم با یوسف نجار نامزد بود. در آن عهد و منطقه، دختران جوان معمولاً در سنین دوازده تا سیزده سالگی نامزد و پس از حدود یک سال با نامزد خود ازدواج می‌کردند. همچنین گفته شده که عیسی اولین فرزند او بود. نتیجتاً، مریم در زمان زاییدن عیسی، کودکی در آغاز نوجوانی بوده است. تاریخ تولد عیسی، با توجه به متی (‎۲:۱ و ۱۹:۱) قبل از مرگ هرود بزرگ بوده است؛ لذا تولد عیسی به سال چهار قبل از میلاد، یا اندکی پیش از آن، محاسبه شده است.