یمق

معنی کلمه یمق در لغت نامه دهخدا

یمق. [ ی َ م َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان خرقان شرقی بخش آوج شهرستان قزوین ، واقع در 36هزارگزی خاوری آوج ، با 524 تن سکنه. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 2 ).

معنی کلمه یمق در فرهنگ فارسی

ده دهستان خرقان شرقی بخش آوج شهرستان قزوین . در ۳۶ کیلومتری خاور آوج . جلگهای معتدل

جملاتی از کاربرد کلمه یمق

تپه قارا اوراک مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بوئین‌زهرا، بخش آبگرم، روستای یمق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۵۷۷۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه بازا اوستو مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بوئین‌زهرا، روستای یمق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۱۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
تپه قبرستان بازا اوستو مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بوئین زهر ا، بخش اّبگرم، روستای یمق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۵۵۳۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه امامزاده مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بوئین‌زهرا، بخش آبگرم، روستای یمق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۵۵۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه کوره بولاغ مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بوئین‌زهرا، بخش آبگرم، روستای یمق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۵۵۱۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه باغ لار اوستو مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در شهرستان بوئین‌زهرا، بخش آبگرم، روستای یمق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۵۷۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه خرمن یری ۲ مربوط به سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بوئین‌زهرا، بخش آبگرم، روستای یمق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۵۷۴۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
تپه خرمن یری۱ مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بوئین‌زهرا، بخش اّبگرم، روستای یمق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۵۵۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.