گردشگری جنسی

معنی کلمه گردشگری جنسی در فرهنگستان زبان و ادب

{sexual tourism} [مطالعات زنان] سفر به کشورهای دیگر با هدف مشخص برقراری رابطۀ جنسی با روسپیان و به ویژه کودکان تن فروش

معنی کلمه گردشگری جنسی در ویکی واژه

سفر به کشورهای دیگر با هدف مشخص برقراری رابطۀ جنسی با روسپیان و به‌ویژه کودکان تن‌فروش.

جملاتی از کاربرد کلمه گردشگری جنسی

تن‌فروشی کودکان گاهی به شکل قاچاق جنسی، که در آن یک کودک ربوده شده یا برای ورود به تجارت سکس فریب خورده یا به جهت تأمین نیازهای اولیه خود و خانواده‌اش همچون خوراک و پناه‌گاه، مجبور به انجام "آمیزش جنسی برای بقا" می‌گردد. تن‌فروشی بچه‌ها عموماً با پورنوگرافی کودکان مربوط بوده و گاهی هم‌پوشانی نیز دارد. برخی افراد به کشورهای دیگر سفر می‌کنند تنها به سبب یافتن کودکان برای آمیزش جنسی که آن را زیر عنوان گردشگری جنسی کودکان می‌شناسیم. پژوهش‌ها می‌نمایانند که بیش از ۱۰ میلیون کودک از سراسر جهان در چرخه تن‌فروشی هستند. این مشکل بیش‌تر در آمریکای جنوبی و آسیا فراوانی دارد و تنها ویژه کشورهای در حال توسعه نیست.
چنانچه شخصی از کشور محل اقامتش به سبب دریافت خدمات جنسی به کشور دیگری مسافرت کند به آن گردشگری جنسی گفته می‌شود.[نیازمند منبع] گردشگری جنسی مردانه سبب ایجاد زیرساخت‌های صنعت سکس در کشور پذیرنده می‌شود در حالی که گردشگری جنسی زنانه سبب می‌شود مشتریان از زیرساخت‌های فعلی بهره نبرند.[نیازمند منبع]گردشگری جنسی هم همچون دیگر گونه‌های گردشگری سبب رونق اقتصادی شهرها و کشورهای پذیرنده می‌شود. گردشگری جنسی عموماً به سبب قوانین دست و پاگیر در کشورهای مبدأ، ایجاد می‌شود حال آنکه این صنعت برای کشورهای پذیرنده یا مقصد ممکن است تبعات اجتماعی ناخوشایندی داشته باشد.
با وجود غیرقانونی بودن روسپی‌گری در امارت متحده عربی، کشور امارات، مقصد قاچاقچیان انسان و زنانی از کشورهایی همچون ایران، تاجیکستان، افغانستان، روسیه و دیگر کشورهای اروپای شرقی است که در نهایت در حلقه فحشا در امارات برای جذب در گردشگری جنسی گرفتار می‌شوند.
مقاصد مهم گردشگری جنسی برای زنان شامل جنوب اروپا (ایتالیا، اسپانیا، یوگسلاوی سابق و یونان)، جزایر کارائیب (کاستاریکا، دومینیکن، جامائیکا و باربادوس) و در آفریقا کشور کنیا است. سکس در گردشگری زنان با مردان متفاوت است زنان برای این مقصود وارد بارها نمی‌شوند همچنین آن‌ها معمولاً به جای پرداخت دستمزد برای روسپی، لباس و غذا هدیه می‌دهند.