کوله گردی

کوله گردی

معنی کلمه کوله گردی در فرهنگستان زبان و ادب

{backpacking} [گردشگری و جهانگردی] سفر یا پیاده روی طولانی که در آن گردشگر برای حمل پوشاک و وسایل خود از کوله پشتی استفاده می کند

معنی کلمه کوله گردی در دانشنامه عمومی

کوله گَردی ( به انگلیسی: backpacking ) سفر یا پیاده روی طولانی است که در آن گردشگر برای حمل پوشاک و وسایل خود از کوله پشتی استفاده می کند. برخی جوانان با کوله گردی و رایگان سواری گونه ای مسافرت ارزان قیمت را تجربه می کنند و پس از رسیدن به شهرهای سر راه در مسافرخانه و مهمان سرای جوانان اقامت های کوتاه دارند.
کوله گردان معمولاً به قصد دیدن طبیعت و پیمودن مسیرهای پیاده خارج از جاده به راه می افتند.
کوله گردی به لحاظ تاریخی برای سفرهای کم هزینه، مستقل و بین المللی استفاده شده است. عواملی که به طور سنتی باعث تمایز کوله گردی از انواع دیگر گردشگری می شود استفاده از حمل و نقل عمومی به عنوان وسیله سفر، خوابگاه های جوانان به جای هتل سنتی، زمان طولانی سفر در مقابل تعطیلات مرسوم، علافه به ملاقات و مراوده با مردم بومی محلی در کنار دیدن مناظر و غیره است.

جملاتی از کاربرد کلمه کوله گردی

در این جزیره چندین هتل و خوابگاه مخصوص کوله گردی وجود دارد که معمولاً بر اساس معیارهای اکوتوریستی ساخته شده است. آب‌های اطراف جزیره لیکوما بعنوان محلی مناسب برای غواصی با اسنورکل و غواصی اسکوبا مورد توجه گردشگران و علاقمندان به غواصی می‌باشد.