کرنومتر
معنی کلمه کرنومتر در فرهنگ عمید

کرنومتر

معنی کلمه کرنومتر در فرهنگ عمید

ساعتی دقیق که با آن زمان های بسیار کوتاهی چون ثانیه و صدم ثانیه را اندازه گیری می کنند.

معنی کلمه کرنومتر در دانشنامه عمومی

کُرُنومِتر نوعی زمان سنج است که برای اندازه گیری بازه ای از زمان طراحی شده است. کرنومتر زمان را از هنگامی که فعال شده تا هنگامی که متوقف می شود محاسبه می کند. نوع بزرگ کرنومترها که برای مشاهده زمان از فاصله دور طراحی شده اند در استادیوم ها استفاده می شود.
کرنومتر یک ساعت مچی با دقت بالاست که قادر به نمایش ثانیه می باشد که این ساعت در طی چندین روز در موقعیت های مختلف و دما حرارت های مختلف توسط یک شخص رسمی از COSC آزمایش شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه کرنومتر

یک فلومتر جابجایی مثبت می‌تواند با یک سطل و کرنومتر مقایسه شود. کرنومتر زمانی که جریان شروع می‌شود روشن و زمانی که سطل به حد خود می‌رسد خاموش می‌شود. حجم تقسیم بر زمان، نرخ جریان را می‌دهد. برای اندازه‌گیری‌های پیوسته، نیاز به یک سیستم پر کردن و خالی کردن مداوم سطل‌ها برای تقسیم جریان بدون اینکه از لوله خارج شود، داریم. این جابجایی‌های حجمی که به طور مداوم شکل می‌گیرند و فرو می‌پاشند ممکن است به صورت پیستون‌های رفت و برگشتی درون سیلندر، دندانه‌های چرخ‌دنده جفت شده با دیواره داخلی یک فلومتر یا از طریق حفره‌های پیش‌رونده‌ای که توسط چرخ‌دنده‌های بیضوی چرخان یا یک پیچ حلزونی ایجاد می‌شوند، باشد.
۴–۳) ۲ عدد کرنومتر برای هر زمین (برای مسابقات)