چپرپرد

معنی کلمه چپرپرد در لغت نامه دهخدا

چپرپرد. [ چ َ پ َ پ ُ ] ( اِخ ) دهی است جزء دهستان حومه بخش خمام شهرستان رشت که در 8هزارگزی شمال خمام ، کنار دریا و 4هزارگزی خاور راه شوسه خمام به انزلی واقع شده. جلگه ، معتدل و مرطوب است و 551 تن سکنه دارد. آبش از نهر گیشه دمرده سفیدرود، محصولش برنج ، کنف ، ابریشم و صیفی ، شغل اهالی زراعت و صیادی و راهش مالرو است و از کناره دریای خزر میتوان اتومبیل برد. این آبادی پنج باب دکان هم دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 2 ).

معنی کلمه چپرپرد در فرهنگ فارسی

دهی است جزئ دهستان حوم. بخش خمام شهرستان رشت .

جملاتی از کاربرد کلمه چپرپرد

بخش خشکبیجار با ۱۵ کیلومتر نوار ساحلی دارای بیشترین نوار ساحلی شهرستان رشت به حساب می‌آید. سواحل امین آباد، حاجی‌بکنده، امیربکنده، تالش محله، باغ محله، چپرپردزمان و چپرپرد پایین در مجاورت این شهر قرار دارند که جهت ورزش‌های آبی مانند قایقرانی و جت اسکی، شنا، فوتبال ساحلی و همچنین ماهیگیری و دیگر تفریحات، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پیست تفریحی کارتینگ تنها پیست استاندار شمال کشور در فضایی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در شمال غربی بخش خشکبیجار (روستای چپرپرد زمان) و در کنار خط ساحلی قرار دارد. این پیست برای زنان و مردان قابل استفاده می‌باشد و با توجه به وجود ماشین‌های کوچکتر برای افراد بالای ۱۱ سال نیز قابل استفاده است.