چاله چاله

چاله چاله

معنی کلمه چاله چاله در لغت نامه دهخدا

چاله چاله.[ ل َ ل َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان کولیوند بخش سلسله شهرستان خرم آباد که در 37 هزارگزی باختر الشتر و2 هزارگزی باختر راه شوسه خرم آباد به کرمانشاه واقع شده. تپه ماهور و سردسیر و مالاریائی است و 150 تن سکنه دارد. آبش از چشمه ها و محصولش غلات و تریاک و حبوبات و لبنیات است. شغل اهالی زراعت و گله داری است وراهش مالرو میباشد. عده ای از ساکنین این محل از طایفه کولیوند هستند. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 6 ).
چاله چاله. [ ل َ ل َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه که در 2 هزارگزی شمال کرمانشاه و یک هزارگزی باختر شوسه کرمانشاه بطاق بستان واقع شده. دشتی سردسیر است و 245تن سکنه دارد. آبش از چاه و از فاضل آب شوران و محصولش غلات و حبوبات و صیفی و چغندر قند میباشد. شغل اهالی زراعت است و چند تن از مردان کارگر تصفیه خانه نفت کرمانشاهند. راه فرعی دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 5 ). و رجوع به مرآت البلدان ج 4 ص 85 شود.

معنی کلمه چاله چاله در فرهنگ فارسی

جوی و جر . گودال پودال. جائیکه گودالها و فرو رفتگی های بسیار دارد .

معنی کلمه چاله چاله در دانشنامه عمومی

چاله چاله (سلسله). چاله چاله روستایی از توابع بخش فیروزآباد شهرستان سلسله در استان لرستان ایران است. زبان مردم این روستا لکی است.
این روستا در دهستان فیروزآباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۵ نفر بوده که ۵۸ نفر مرد و ۴۷ نفر زن بوده اند. روستای چاله چاله دارای ۳۵ خانوار می باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه چاله چاله

تپه چاله چاله هاشم‌آباد مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان دره‌شهر، بخش مرکزی، دهستان زرین دشت، ضلع شرقی روستای هاشم‌آباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۶۳۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.