چابار
معنی کلمه چابار در لغت نامه دهخدا

چابار

معنی کلمه چابار در لغت نامه دهخدا

چابار. ( اِخ ) دهی جزء دهستان بزجلو بخش وفس شهرستان اراک در 17 هزارگزی جنوب خاوری کمیجان و 8 هزارگزی راه مالرو عمومی.کوهستانی و سردسیر است با 202 تن سکنه ، آب آن از قنات ، محصول عمده آنجا غلات ، انگور و لبنیات است. شغل مردان زراعت و گله داری ، صنایع دستی زنان قالی بافی و راه آنجا مالرو است. ( فرهنگ جغرافیائی ایران ج 2 ).

معنی کلمه چابار در دانشنامه عمومی

چابار (کرواسی). چابار ( به کرواتی: Čabar ) شهری در ایالت پریمریه - گرسکی کتار کشور کرواسی است که جمعیت آن در سال ۲۰۱۱ میلادی ۴٬۳۲۸ نفر بوده است.
چابار (کمیجان). چابار روستایی است از توابع شهرستان کمیجان در استان مرکزی. این روستا در دهستان اسفندان در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.
روستای چابار طبق تقسیمات اخیر کشوری، ازتوابع دهستان اسفندان و بخش مرکزی شهرستان کمیجان می باشد. این روستا بامختصات جغرافیایی ۸۳درجه و ۵۷دقیقه طول شرقی و۳۹درجه و۲۴دقیقه عرض شمالی در شمال غربی استان مرکزی قراردارد. فاصله روستای چابار تا مرکز شهرستان ۲۰ کیلومتر می باشد.
طبق سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت چابار در سال ۱۳۸۵ برابر با ۱۴۱ نفر بوده است. این روستا ۴۴ خانوار دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه چابار

تپه گلدیر سکه مربوط به دوره اشکانیان است و در شهرستان کمیجان، بخش مرکز ی، دهستان اسفندان، روستای چابار واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۲۰۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.