پیز

معنی کلمه پیز در لغت نامه دهخدا

پیز. [ ] ( فرانسوی ، اِ ) ( اصطلاح فیزیک ) واحد فشار است در سلسله اِم. ت ِ. اِس. ( MTS ) برابر 10000 باری ، و آن فشاری است که قوه یک اِستن بر سطح یک متر مربع وارد می آورد.
پیز. ( اِخ ) نام شهری از ناحیه توسکانی به ایتالیا کنار نهر آرنو، دارای 77هزارتن سکنه. رجوع به پیزه شود. || نام شهری از ناحیه قدیم پلوپونز ( الید ). رجوع به پیزه شود.

معنی کلمه پیز در فرهنگ عمید

واحد اندازه گیری فشار در سلسلۀ ام.تی.اس. (mts ) که معادل ۱۰۰۰۰ باری است.

معنی کلمه پیز در فرهنگ فارسی

( اسم )واحد فشار است درسلسل.( ام تی اس ) برابر ۱٠٠٠٠ باری و آن فشاریست که قو. یک استن بر سطح یک متر مربع وار می آورد.

جملاتی از کاربرد کلمه پیز

الن پیز همراه همسرش باربارا، کتاب‌های مشترک را منتشر کرده‌است. او از ۴ سرطان جان سالم به در برده‌است و تاکنون دو بار به ایران سفر کرده‌است.[نیازمند منبع]
آلن پیز مدرس و نویسنده ساکن استرالیا که با کتاب‌های خود در حوزه روانشناسی (زبان بدن و غیره) شهرت جهانی دارد. او پدیدآورنده ۱۵ کتاب در حوزه زبان بدن و ارتباطات می‌باشد. آلن پیز مدیر عامل یک شرکت مشاوره مدیریت در سیدنی استرالیا است. او به تهیه و تولید کتاب‌ها، فیلم‌هایی می‌پردازد که سازمان‌های بی شماری در سراسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند تا مهارت‌های ارتباطی کارکنان خود را بهبود دهند.
بلندترین قله این کوه‌ها پیز برنینا نام دارد که با ارتفاع ۴٬۰۴۹ متر در کانتون گراوبوندن سوئیس و در نزدیکی مرز ایتالیا قرار دارد.
پیز در تصادف فولکس قورباغه‌ای سال ۱۹۶۹ خود در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۱ کشته شد. او در حال ترک گردهمایی به‌یاد جیم ویلیامز بود که یکی دیگر از طراحان مشهور مدارهای آنالوگ، نویسنده فنی و یک مهندس کارکنان مشهور بود که در لینیر تکنولوژی کار می‌کرد. پیز ۷۰ ساله بود و از او همسرش، دو پسر و سه نوه به یادگار ماند. مرگ ناگهانی پیز باعث جاری شدن سیل کوچکی از یادآوری‌ها و ادای احترامات نویسندگان فنی، مهندسین شاغل و علاقه‌مندان به هک سخت‌افزار الکترونیک شد.
و چهار ورزشگاه بلژیک هم این‌ها بودند: یان بریدل در بروژ، ورزشگاه موریس دوفراسن در لیژ، دو پیز دو شارلووا در شارلووا و کینگ بادوان در بروکسل. این ورزشگاه آخری همان هیسل بود که بازسازی شده بود و دیدارهای افتتاحیه و فینال در همین ورزشگاه برگزار شد.
علاقه‌های دیگر وی شامل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مکان‌های دور افتاده و کار بر روی فولکس قورباغه‌ای قدیمی خود بود که اغلب او در ستون‌های خبریش ذکر می‌کرد. نوشتار پیز «به شدت مورد نظر بود، اما او می‌توانست با شوخ‌طبعی ارتباط برقرار کند که او را برای خوانندگان محبوب می‌کرد، خواه با او موافق باشند یا نه.».
ریز پیز قهر و کین بنمایدش بیم مرگ ناگهان افزایدش