پژوهانه

معنی کلمه پژوهانه در فرهنگستان زبان و ادب

{research fees} [عمومی] وجهی که در ازای تحقیق و پژوهش به پژوهشگر پرداخت می شود * این معادل در برابر اصطلاح "حق التحقیق" ساخته شده است.
{grant} [عمومی] مبلغی که برای انجام کار پژوهشی معینی از طرف دولت یا دانشگاه یا سازمان خصوصی به سازمان یا فردی پرداخت میشود

معنی کلمه پژوهانه در ویکی واژه

پژوهانه (ناشمردنی)
پَ نِ
پولی که در برابر پژوهش به پژوهشگر پرداخت می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه پژوهانه

سوال دیگر نحوه تخصیص بودجه به رشته‌ها، مؤسسات یا پژوهشگران مختلف است. مطالعه اخیر توسط وین والش نشان داد که "موسسات معتبر به طور متوسط ۶۵٪ نرخ موفقیت درخواست پژوهانه بیشتر و ۵۰٪ اندازه جایزه بزرگتر داشتند، در حالی که مؤسسات با اعتبار کمتر ۶۵٪ انتشارات بیشتری تولید کردند و ۳۵٪ تأثیر استناد بالاتر به ازای هر دلار بودجه داشتند."
بنیاد علوی هدف خود را تبلیغ فرهنگ اسلامی و زبان، ادبیات و تمدن فارسی از طریق کمک‌های مالی خیریه و انسان‌دوستانه در قالب برنامه‌های آموزشی، مذهبی و فرهنگی اعلام کرده‌است. این اهداف و برنامه‌ها شامل اعطای پژوهانه به دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها، صدقه به مدارس فارسی‌زبان و سازمان‌های اسلامی، توزیع رایگان کتاب‌های اسلامی، صدقه به صندوق‌های اعانه، حمایت از فعالیت‌های هنری، تحقیقات دانشگاهی و بورس تحصیلی می‌شود. این بنیاد تحت عنوان یک سازمان خیریه، سازمان‌های مربوط به فرهنگ اسلامی شیعه و زبان فارسی در ایالت‌های مختلف آمریکا را تأمین مالی می‌کرد.
اغلب دانشمندان برای کمک‌های مالی پژوهشی درخواست می‌کنند که ممکن است یک سازمان اعطاکننده حمایت مالی را تایید کند. این کمک‌ها به یک فرآیند طولانی نیاز دارند، زیرا آژانس اعطاکننده می‌تواند درباره سوابق پژوهشگر(ها)، امکانات مورداستفاده، تجهیزات موردنیاز، زمان موردنیاز و پتانسیل کلی نتیجه علمی پرس‌وجو کند. فرآیند نوشتن پژوهانه و پیشنهاد پژوهانه، یک فرآیند تا حدودی حساس هم برای اهداکننده و هم برای گیرنده کمک است: اهداکنندگان می‌خواهند پژوهشی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با اصول علمی آن‌ها منطبق باشد، و دریافت‌کنندگان پژوهانه می‌خواهند برای پژوهشی که در آن بهترین‌ها را دارند درخواست دهند. فرصت‌هایی است که می‌توانند در آن مجموعه‌ای از کار برای تلاش‌های علمی آینده بسازند.
هر برگزیده یک مدال تانگ به همراه دیپلم دریافت می کند. همچنین هر برگزیده 40 میلیون دلار جدید تایوان (معادل 1/3 میلیون دلار آمریکا)هدیه نقدی به همراه 10 میلیون دلار جدید تایوان (معادل 0.33 میلون دلار آمریکا) پژوهانه برای پژوهش دریافت می کند.
در زمینه‌های دانشگاهی، پول سخت ممکن است به بودجه دریافت‌شده از یک دولت یا نهاد دیگر در فواصل زمانی منظم اشاره داشته باشد، بنابراین یک جریان ثابت منابع مالی برای ذینفع فراهم می‌کند. متضاد، پول نرم ، به بودجه‌ای اطلاق می‌شود که تنها از طریق پژوهانه رقابتی و نوشتن پیشنهادهای پژوهانه ارائه می‌شود.