پوشاننده

معنی کلمه پوشاننده در فرهنگ عمید

کسی که روی چیزی را بپوشاند.

جملاتی از کاربرد کلمه پوشاننده

سه روش برای تمیز کردن مجرای گوش وجود دارد. ساده‌ترین راه این است که در زیر دید مستقیم از طریق اسپکولوم گوش، مواد توسط یک قاشقک سرومن یا ترشحات گوش برداشته شوند. قاشقک سرومن باید در بالای واکس یا موم متراکم داخل گوش جای داده شود؛ بیرون کشیدن دقیق قاشقک که در واکس فرو رفته‌ است، باعث جابجائی واکس خواهد شد. چون سطح پوشاننده درون گوش فوق‌العاده حساس است، بنابراین باید در چنین دستکاری‌هایی دقت کامل به عمل آید تا از ایجاد درد و خونریزی جلوگیری شود.
گشت و گذار کارلسفنی بیشتر در منطقه جنوبی با شکوه پر از گندم، ماهی و بازی کشف می‌کند. آنها تلاش می‌کنند با بومیانی که در قایق‌های پوشاننده سفر می‌کنند، تماس بگیرند. بومیان آنجا را ترک می‌کنند و گرینلندز در آنجا زمستان می‌کنند، جایی که دام آنها شکوفا می‌شود. بهار بعد، اعزامی دوباره با بومیان مقابله می‌کند و با آنها تجارت می‌کند، تا زمانی که یک گاو آزاد شود و بومیان را بترساند. بازگشت بومیان پس از سه هفته با هدف خصمانه، درگیری و پیگیری، و گرینلندها هر چه تمام تر تلاش می‌کنند برای فرار در جنگل. کارلیسفنی و مردانش توسط فریدیس نجات می‌یابند که بومیان را با سیلی کشیدن سینه برهنه خود با شمشیر برداشته شده از یکی از سقوط گرینلند، می‌ترساند.
ماهیچه زیرخاری از دو سوم داخلی حفره اینفرا اسپیناتوس استخوان کتف (اسکاپولا) و فاسیای عمقی پوشاننده عضله مبدأ می‌گیرد. وتر عضله اینفرا اسپیناتوس از عقب مفصل گلنو هومرال عبور کرده و به رویه میانی سطح خلفی تکمه بزرگ استخوان بازو می‌چسبد.
رنگ‌های مورد استفاده درقدیم دودسته :رنگ‌های جسمی و روحی تقسیم می‌شوند رنگ‌های جسمی منشأ رسوبی دارند و حالتی تخت و پوشاننده دارند مثل لاجورداخرا رنگ‌های روحی بیشتر منشأ گیاهی دارند و حالت شفاف دارند مثل رنگ قهوه‌ای از پوست گردو. درنگارگری ایرانی اغلب رنگ‌های جسمی به عنوان ته رنگ و زمینه استفاده می‌شود در حالی که رنگ‌های روحی برای قلم‌گیری و ساخت وساز استفاده می‌شود.
حفره تنه‌ای پشتی در امتداد سطح پشتی (خلفی) بدن انسان قرار دارد، جایی که به حفره جمجمه‌ای که مغز را در خود جای می‌دهد و حفره نخاعی که طناب نخاعی را در خود جای داده است، تقسیم می‌شود. مغز و نخاع سیستم عصبی مرکزی را تشکیل می‌دهند. این دو حفره با یکدیگر پیوسته هستند. غشاهای پوشاننده و محافظ حفره پشتی بدن مننژ هستند.
انواعٌ جعبه‌های زباله سرپوشیده یا مسقف وجود دارد که معمولاً قابل دسترسی هستند و قیمت متوسطی دارند. بسیاری از آن‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند و دارای یک پوشاننده یا گنبد پلاستیکی هستند که ظرف و بستر را می‌پوشاند. حیوان خانگی از طریق یک دریچه وارد جعبه می‌شود که ممکن است کاملاً باز یا دارای یک در چرخان باشد. عدم ریزش ضایعات و خاک بستر، به خارج از جعبه و امکان کاهش بو با استفاده از فیلترهای کاهندهٔ بو از مزایای این جعبه‌ها هستند.
اینکرتین‌ها گروهی از هورمون‌های گوارشی هستند که باعث افزایش ترشح انسولین بعد از خوردن، حتی قبل از بالارفتن قند خون می‌شوند. اینکرتین‌ها همچنین باعث کاهش جذب مواد غذایی از طریق کاهش سرعت تخلیه معده می‌شوند، که خود می‌تواند باعث کم‌تر شدن مصرف غذا شود. آن‌ها همچنین ترشح گلوکاگون را مهار می‌کنند. دو اینکراتین شناخته شده، جی‌ال‌پی وان و جیپ می‌باشند. همچنین باعث کاهش جذب گلوکز از راه سلول‌های پوشاننده روده باریک می‌شود.
برای مثال، وقتی ۲ واکنش‌گر ممکن است با تیترانت واکنش دهند، و فقط یکی به عنوان آنالیت مورد نظر است، یک پوشاننده جدا ممکن است به واکنش اضافه شود تا یون‌های ناخواسته نشان داده نشوند.