پلی کلینیک

معنی کلمه پلی کلینیک در فرهنگ معین

(پُ کِ ) [ فر. ] (اِمر. ) مطبی که دارای درمانگاه های مختلف است و در صورت ل زوم امراض مختلف را در آن جا مورد مداوا قرار می دهند.

معنی کلمه پلی کلینیک در فرهنگ عمید

درمانگاهی که دارای بخش های تخصصی مختلف برای معالجۀ انواع بیماری ها باشد.

معنی کلمه پلی کلینیک در فرهنگ فارسی

( اسم ) مطبی که دارای درمانگاههای مختلف است و در صورت لزوم امراض مختلف را در آنجا مورد مداوا قرار میدهند .

جملاتی از کاربرد کلمه پلی کلینیک

قبل از ساخت ساختمان فعلی، در این محل یک خانه چوبی دو طبقه به سبک کلاسیک قرار داشت. ماریا آلکسیونا ساویتسکایا که این قطعه را در سال ۱۹۰۳ خریداری کرد، دستور تخریب خانه قدیمی و برگزاری مسابقه برای احداث خانه جدید، به سبک آرت نوو داد. مهندسین عمران، برادران واسیلیف در این مسابقه موفق به انجام این پروژه شدند. از سال ۱۹۴۵، این ساختمان دارای یک پلی کلینیک (شماره فعلی ۶۶) است. در سال ۱۹۵۶، این ساختمان به‌طور جدی بازسازی شد.
در دهه ۱۹۲۰، اعضای بی‌نای‌بی‌ریث در اروپا به ۱۷۵۰۰ نفر افزایش یافت - تقریباً نیمی از اعضای ایالات متحده - و در دهه بعد، تشکیل یک لژ در شانگهای (شماره ۱۱۰۲) نشان دهنده ورود این سازمان به خاور دور بود. لژ شانگهای در سال ۱۹۳۴ پلی کلینیک بنیاد بی‌نای‌بی‌ریث را تأسیس کرد که بعداً به بیمارستان یهودی شانگهای تغییر نام داد. این توسعه در ابعاد بین‌المللی قرار بود با ظهور نازیسم به پایان برسد. در آغاز دوره نازی‌ها، شش مرکز بی‌نای‌بی‌ریث در اروپا وجود داشت. سرانجام، نازی‌ها تقریباً تمام اموال بی‌نای‌بی‌ریث را در اروپا تصرف کردند.
زنان مسلمان از پوشش روسری در محیطهای خصوصی و نیز در ادارات دولتی ممنوع هستند. در ماه مارس سال ۲۰۱۵ پرستاران پلی کلینیک ماموبی در اکرا پایتخت غنا را به دلیل پوشش روسری مجازات و از آنها خواستند تا به خانه بروند و دیگر سر کار حاضر نشوند.