پرمیو

معنی کلمه پرمیو در لغت نامه دهخدا

پرمیو. [ پ َ / وْ ] ( اِ ) مرضی باشد که آنرا عوام سوزاک خوانند چه بوقت بول کردن مجرای بول بسوزش درآید و بعربی حرقةالبول گویند. ( برهان ). و یاء این کلمه به ضبط برهان و رشیدی مجهول است. و رشیدی گوید ظاهراً این لفظ هندی باشد.

معنی کلمه پرمیو در فرهنگ عمید

مرض سوزاک.

جملاتی از کاربرد کلمه پرمیو

جایزه بزرگ مکزیکو سیتی ۲۰۲۱ (که به‌طور رسمی با نام فرمول ۱ گران پرمیو دِ لا سیوداد دِ مکزیکو ۲۰۲۱ شناخته می‌شود) یک مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول یک است که در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۱ در پیست هرمانوس رودریگز برگزار می‌شود. این مسابقه هجدهمین دور از مسابقات جهانی فرمول یک ۲۰۲۱ و اولین دوره جایزه بزرگ مکزیکو سیتی است.
جایزه بزرگ مکزیکو سیتی ۲۰۲۲ (که به‌طور رسمی با نام فرمول ۱ گران پرمیو دِ لا سیوداد دِ مکزیکو ۲۰۲۲ شناخته می‌شود) یک مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول یک است که در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲ در پیست هرمانوس رودریگز در مکزیکو سیتی، مکزیک برگزار می‌شود. این مسابقه بیستمین دور از مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۲۲ است.
جایزه بزرگ ایتالیا ۲۰۲۱ (که به‌طور رسمی با نام فرمول ۱ هینیکن گران پرمیو دِ ایتالیا ۲۰۲۱ شناخته می‌شود) یک مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول یک است که در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ در پیست ناتزیوناله مونتزا برگزار می‌شود. این مسابقه چهاردهمین دور از مسابقات جهانی فرمول یک ۲۰۲۱ و دومین جایزه بزرگ این فصل در ایتالیا، پس از جایزه بزرگ امیلیا رومانیا در ۱۸ آوریل است.
جایزه بزرگ ایتالیا ۲۰۲۲ (که به‌طور رسمی با نام فرمول ۱ پیرلی گران پرمیو دِ ایتالیا ۲۰۲۲ شناخته می‌شود) یک مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول یک است که در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ در پیست ناتزیوناله مونتزا در مونزا، ایتالیا برگزار می‌شود. این مسابقه شانزدهمین دور از مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۲۲ است.
جایزه بزرگ سائو پائولو ۲۰۲۱ (که به‌طور رسمی با نام فرمول ۱ هینیکن گران پرمیو دِ سائو پائولو ۲۰۲۱ شناخته می‌شود) یک مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول یک است که در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱ در پیست ژوزه کارلوس پیس برگزار می‌شود. این مسابقه نوزدهمین دور از مسابقات جهانی فرمول یک ۲۰۲۱ و اولین دوره جایزه بزرگ سائو پائولو است.