نقطه به نقطه

نقطه به نقطه

معنی کلمه نقطه به نقطه در فرهنگستان زبان و ادب

{point-to-point} [مهندسی مخابرات] ویژگی ارسال نشانک ها از یک نقطۀ مبدأ به یک نقطۀ مقصد

معنی کلمه نقطه به نقطه در دانشنامه عمومی

نقطه به نقطه (ارتباطات از راه دور). در ارتباطات از راه دور، ارتباط نقطه به نقطه ( به انگلیسی: Point - to - point ) به ارتباط بین دو نقطه ( ایستگاه ) یا نقطه های پایانی ( ایستگاه های پایانی ) اشاره دارد. یک مثال از آن تماس تلفنی است، که در آن یک تلفن با تلفن دیگر در ارتباط است و چیزی که توسط تماس گیرنده گفته می شود تنها توسط آن شخصی که با آن در ارتباط است ( به آن تماس گرفته است ) شنیده می شود. ارتباطات نقطه به نقطه با توپولوژی ارتباطات چند پخشی ( از یک ایستگاه به چند ایستگاه ) یا ارتباطات پخشی ( از یک ایستگاه به همهٔ ایستگاه ها ) که در آن ها اطلاعات فرستاده شده از یک نقطه ( ایستگاه ) بوسیلهٔ چند ( نقطه ) ایستگاه دریافت می شود، مقایسه می شود. مثالی دیگر از ارتباطات نقطه به نقطه leasedlineها، ارتباطاتmicrowave rely و two way radio ارتباطات هستند. مثالی ازسیستم ارتباطات چند پخشی رادیو و تلویزیون هستند. اصطلاح ارتباطات نقطه به نقطه بر خلاف سایر توپولوژی های شبکه مانند گذر گاه ها ( buses ) وcrossbar switchesکه چندین وسیله را می توانند به هم مرتبط کنند، اغلب در شبکه های کامپیوتری و معماری کامپیوتر به سیم یا اتصال هایی که فقط دو کامپیوتر یا مدار را به هم متصل می کنند، اشاره دارد. نقطه به نقطه گاهی اوقات به اختصار باp2p یا pt2pt نشان داده می شود. استفاده از p2p در اینجا با استفاده از p2pکه به اشتراک گذاری همتا به همتای فایل ( ( peer to peer file sharing اشاره دارد، متمایز است.
• • اساس پیوند دادهٔ نقطه به نقطه
• • ارتبطات نقطه به نقطهٔ مدرن
• • منابع
پیوند دادهٔ نقطه به نقطهٔ مرسوم، رسانهٔ ارتباطی با دقیقاً دو نقطهٔ پایانی ( ایستگاه پایانی ) و بدون قالب های داده یا بسته می باشد. کامپیوتر میزبان باید در هر پایانه مسئولیت کامل قالب دادهٔ در حال انتقال بین دو پایانه را بر عهده داشته باشد. اتصال بین کامپیوتر و وسایل ارتباطی به طور کلی با استفاده از واسط RS - 232 یا چیزهایی مشابه آن پیاده سازی شده اند. کامپیوترهایی که تقریباً در فاصلهٔ نزدیک به هم هستند ممکن است که به طور مستقیم با سیم هایی مابین کارت های واسط شان به هم متصل شده باشند. زمانی که دو ایستگاه در یک مسافتی به هم متصل می شوند، هر ایستگاه پایانی باید مدمی جهت تبدیل کردن سیگنال های ارتباط از راه دور به جریانی از داده های دیجیتال به صورت نصب شده داشته باشد. زمانی که در ارتباط از فراهم کننده های ( provider ) از راه دور استفاده می شود، آنگاه ارتباط اختصاصی ( dedicated ) ، استیجاره ای ( leased ) و یا خط اختصاصی ( private line ) نامیده می شود. آرپانت از leased lineها جهت فراهم کردن پیوند دادهٔ نقطه به نقطه برای تعویض بسته ها ( packet switching ) ما بین ایستگاه ها ی خودش استفاده کرده است، که در واقع پردازندهٔ پیام های واسط ( interface message prosesors ) نامیده می شود.

جملاتی از کاربرد کلمه نقطه به نقطه

واژه «پیوند» به‌طور وسیعی در شبکه کامپیوتری برای ارجاع به امکانات مخابراتی که گرههای شبکه را متصل می‌کنند به کار می‌رود. وقتی یک پیوند منطقی است نوع پیوند فیزیکی همیشه لازم است که مشخص باشد (به عنوان مثال؛ پیوند داده، پیوند رو به بالا، پیوند رو به پایین، پیوند فیبر نوری، پیوند نقطه به نقطه و …)
روحانی می‌گوید در دولت اصلاحات رابطه‌ای با جهان داشتیم که به ما پیشنهاد کردند هر میزان می‌خواهیم وام با بهره کم بگیریم. بانک مرکزی در همان وقت اعلام کرد ما به وام نیاز نداریم چطور هاشمی با نفت ۱۴ دلار کشور را بعد از جنگ اداره کرد. دولت خاتمی با نفت ۱۵ دلار کشور را اداره کرد. روزی که خاتمی دولت را تحویل داد تورم ۴/۱۰٪ بود و امروز تورم نقطه به نقطه بالای ۴۰٪ است. در حالی که در این دوره ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم. حسن روحانی پیش از انتخابات گفت در حوزه مسائل اقتصادی زمینه‌ای فراهم خواهد شد که گرانی و تورم مهار شود.
ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیوارهای سه بعدی، استحکام بی‌نظیر آن است که در نتیجه طراحی مناسب سیستم سه بعدی در تحمل وزن و عملکرد صحیح نقطه جوش‌ها در شبکه از طریق خرپاهای کشیده شده که کاملاً از هر نقطه به نقطه بعدی جوش شده و تعداد زیاد نقاط جوش بین هر دو خرپا و مش باعث تقویت شبکه گردیده‌است.
از زمان اختراع صنعت چاپ، توزیع بروشورهای محدود محصولات مختلف به عنوان یک راهکار برای مقابله با منابع ضروری قدرتمند مطرح شد با استفاده از شبکه‌های اطلاعاتی گسترده، سیستم‌های ذخیره اطلاعات و سیستم‌های به اشتراک‌گذاری فایل نقطه به نقطه غیر متمرکز مانند فری نت بر برخی از انواع سانسور غلبه کرده‌ایم. در پدیده‌ای جدید تر که نوعی پدیده ضد سانسور است فرد مستقیماً با افراد جامعه صحبت می‌کند و عقاید فرهنگی خود را برای آن‌ها بیان می‌کند. افراد مختلف از روش‌های برقراری ارتباط جمعی استفاده می‌کنند تا از تحریف اصطلاحات توسط رسانه‌های ارتباط جمعی قدرتمند جلوگیری کنند.
به‌طور مثال دکل رادیویی در ارسال‌های رادیویی، شامل یک رادیوی فرستنده، فضای آزاد به عنوان کانال مخابراتی و رادیوی گیرنده است. معمولاً سامانه‌های مخابراتی دو طرفه هستند، و یک دستگاه واحد، نقش فرستنده و گیرنده را ایفا می‌کند (ترانسیور). مثلاً، تلفن همراه یک دستگاه ترانسیور است. مخابره پیام از راه خطوط تلفن را ارتباط نقطه به نقطه می‌گویند، زیرا میان یک فرستنده و یک گیرنده است. مخابرات از راه ارسال رادیویی را ارتباط پخشی می‌نامند زیرا میان یک فرستنده قوی و گیرنده‌های بسیار است.
ارتباط همه به همه یک روش ارتباطی رایانه‌ای است که در آن هر فرستنده پیام ها را به همه گیرندگان یک گروه منتقل می کند. در شبکه، این ارتباط را می توان با استفاده از پخش کردن یا چندپخشی انجام داد. این روش، متفاوت با روش نقطه به نقطه است که در آن هر فرستنده تنها با یک گیرنده ارتباط برقرار می کند.
بُردهای مدار چاپی در همهٔ محصولات الکترونیکی حتی ساده‌ترین آن‌ها استفاده می‌شود. دیگر موارد بُرد مدار چاپی، شامل سیم بسته‌بندی و ساخت‌وساز نقطه به نقطه می‌باشد. بُرد مدار چاپی، نیازمند طراحی‌های اضافی برای ترتیب مدار دارد؛ اما ساخت و مونتاژ می‌تواند به صورت خودکار باشد. ساخت مدارهایی با بُرد مدار چاپی نسبت به دیگر روش‌های سیم‌کشی به عنوان اجزاء نصب شده و سیم‌کشی با یک بخش واحد، ارزان‌تر و سریع‌تر است. علاوه بر این، خطاهای سیم‌کشی اپراتور هم حذف می‌شوند.
سپس مدیا نقطه به نقطه بدون عبور از پراکسی‌ها با هم برقرار می‌شود.