هاردی
معنی کلمه هاردی در لغت نامه دهخدا

هاردی

معنی کلمه هاردی در لغت نامه دهخدا

هاردی. ( اِخ ) آلفرد ( 1811-1893 م. ). پزشک فرانسوی از مردم پاریس که در سال 1851 م. طبیب بیمارستان سن لوئی شد و در آنجا به تعلیم امراض جلدی پرداخت و در سال 1876 م. عنوان استادی کرسی امراض داخلی به وی تفویض گردید و در 1875 استاد طب بالینی شد. از آثار وی این کتابها را می توان نام برد: رساله ای در امراض داخلی با بهیه ( 1844-1853 م. ) و رساله ای در امراض پوست ( 1864 ) و غیره.
هاردی. ( اِخ ) آلکساندر ( 1570-1632 م. ). شاعردراماتیک فرانسه از مردم پاریس که به حفظ شکل تراژدی کلاسیک کمک بسیار کرد.
هاردی. ( اِخ ) اگوست -فرانسوا ( 1824-1891 م. ). گیاهشناس و گلکار فرانسوی. درپاریس متولد شد و به ورسای درگذشت. وی اولین مدیر مدرسه گلکاری ورسای بود.
هاردی. ( اِخ ) تامس. رمان نویس انگلیسی که در سال 1840 در کنت نشین درسه متولد شد. در آغاز به تحصیل معماری پرداخت ، ولی چون شیفته ادبیات بود آن را رها کرد. از اولین رمان های او می توان اینها را نام برد: داروهای ناامیدی ( 1871 )، زیر درخت گرین ود ( 1872 )، یک جفت چشم آبی ( 1873 ) و شاهکارش به نام دلبند ( 1897 ) مطالعه دقیق درباره عشق افلاطونی است.

معنی کلمه هاردی در فرهنگ فارسی

رمان نویس و شاعر انگلیسی ( و. ۱۸۴٠ - ف. ۱۹۲۸ م . ) متولد دورستشایر . در آغاز به تحصیل معماری پرداخت اما از ۱۸۶۷ خود را وقف ادبیات کرد . از میان آثار او : درزیر درخت جنگل سبز ( ۱۸۷۲ ) یک جفت چشم آبی ( ۱۸۷۳ ) و بازگشت به زادگاه ( ۱۸۷۸ ) را میتوان نام برد. از آثار شعری او اشعار گذشته و حال ( ۱۹٠۱ ) و اشعار وسکس ( ۱۸۹۸ ) معروف است .

معنی کلمه هاردی در دانشنامه عمومی

هاردی (آرکانزاس). هاردی ( آرکانزاس ) ( به انگلیسی: Hardy, Arkansas ) یک شهر در ایالات متحده آمریکا با جمعیت ۷۷۲ نفر است که در آرکانزاس واقع شده است.
موقعیت جغرافیایی شهرها و مناطق اطراف به شرح زیر است:
هاردی (نبراسکا). هاردی ( به انگلیسی: Hardy ) شهری در ایالت نبراسکا کشور ایالات متحده آمریکا است که جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱۵۹ نفر بوده است.
معنی کلمه هاردی در فرهنگ فارسی
معنی کلمه هاردی در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه هاردی

جملاتی از کاربرد کلمه هاردی

لورل و هاردی یک فروشگاه لوازم برقی افتتاح می‌کنند. اما مغازه خواربارفروشی همان زن و مردی است که در کوهستان ملاقات کرده‌اند. مرد همسایه همچنان از لورل و هاردی متنفر است.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به بر باد رفته، عشق اندی هاردی را می‌یابد و زندگی پنهان والتر میتی اشاره کرد.
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به قتل‌های خیابان مورگ، فروشنده دوره‌گرد، عشق به سراغ اندی هاردی می‌رود، شکوفه‌هایی در برادوی، میلیون‌ها دلار بروستر، روباه و رمانس اشاره کرد.
اَلفی سولومونز یک شخصیت خیالی با بازی تام هاردی در درام جنایی دوره ای بریتانیایی پیکی بلایندرز است. او رهبر یک باند یهودی مستقر در شهر کمدن است و در فصل دوم معرفی شد.
(فیلم‌های استن لورل که در آنها، به‌عنوان یک بازیگر و بدون الیور هاردی نقش‌آفرینی نموده‌است).
(فیلم‌هایی که با الیور هاردی همبازی بوده‌است).
توفر گریس، نقش ادی براک را در فیلم سینمایی مرد عنکبوتی ۳ (سال ۲۰۰۷) ایفا کرده‌است. همچنین تام هاردی در فیلم اکران شدهٔ ونوم (۲۰۱۸) به کارگردانی روبن فلیشر وظیفه بازی این نقش را بر عهده داشت و همین‌طور در فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید نقش خود را ایفا کرده‌است.
وی در سال ۱۳۷۴ با سریال ابووهیب بهلول، وارد قاب تلویزیون شد و با فیلم یک تکه نان در سال ۱۳۸۳، بازی در سینما را تجربه کرد. از مهم‌ترین آثار او، بازی در سریال ساختمان پزشکان در سال ۱۳۸۹ بود او سپس با دزد و پلیس در سال ۱۳۹۱ و سپس دودکش در سال ۱۳۹۲، درخشید. هومن برق نورد در چندین فیلم و سریال در کنار بهنام تشکر، بازی کرده‌ است که بیشتر به عنوان نسخه ایرانی لورل و هاردی از آن‌ها یاد می‌شود.